tabletki  na receptę

Dlaczego nie należy dzielić tabletki na pół?

agoludek - specjalista Tipy.pl
tabletki  na receptę
1 z 4
Bardzo często zdarza się, że otrzymujesz leki na receptę i zalecenie, aby przyjmować tylko połowę określonej dawki. Jednakże nie zawsze jest to korzystne dla twojego zdrowia. Dlaczego dzielenie tabletki nie zawsze jest bezpieczne? Być może przyjęcie całej tabletki będzie bardziej bezpieczne i nie spowoduje nieprzyjemnych rezultatów? Sprawdź poniżej które tabletki można dzielić na pół, a których nie.
1
pigułki
Okazuje się, że dzielenie tabletki na dwie lub nawet trzy części może poważnie zakłócić skuteczne działanie leku. Pacjent może przyjąć zbyt dużo lub zbyt mało składnika aktywnego. Niebezpieczne może być to, również z tego powodu, że tabletka jest dzielona,aby zmniejszyć skutki uboczne takie jak senność czy zawroty głowy. Jeśli przyjmiesz pół tabletki z większą ilością składnika aktywnego może mieć to nieprzyjemne konsekwencje.
2
emeryt z tabletką
Istnieje grupa tabletek których nigdy nie dzielimy.
Są to:
- tabletki powlekane
- kapsułki żelowe
- tabletki o przedłużonym uwalnianiu

Istnieje również grupa tabletek przeznaczona do podziału. Są to pigułki z zaznaczoną linią biegnącą przez środek. Jeśli tabletka posiada taką linię dzielenie na pół jest bezpieczne.
3
pigułki
Przecięcie na pół pigułki, która nie posiada linii wiąże się z niebezpieczeństwem. Niemożliwe jest, aby składnik aktywny pigułki znajdował się w tej samej ilości w każdej części. Może on „pływać” w rożnych ilościach po obu stronach pigułki. Pomimo, że dzielisz pigułkę na pół, to jednak nie masz pewności w której części jest więcej składnika aktywnego.
Z tego powodu zachowaj ostrożność w dawkowaniu leków.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ćwiczenia na poprawę wzroku
Upały - jak się ochłodzić?
sposoby na oparzenia słoneczne

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane