składniki chemiczne

Toksyczne składniki, które są powszechnie stosowane w kosmetykach

darek_25041 - specjalista Tipy.pl
składniki chemiczne
1 z 5
Na pewno nie raz słyszałaś o tym, że niektóre substancję powodują rozwój komórek nowotworowych i pewnie kilka razy stwierdziłaś, że ten problem Ciebie nie dotyczy. Otóż, coraz więcej producentów kosmetyków stawia na ilość, a nie na jakość produktu, tak więc produkują swoje wyroby z tanich i szkodliwych materiałów. Oczywiście nie każdy sprawdzi skład danego kosmetyku, dlatego też wiele kobiet jest nawet nieświadomych tego, co kupuje i z czego korzysta. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na zakup kosmetyków, warto zapoznać się z tą oto listą najbardziej toksycznych substancji i składników, które są powszechnie spotykane w kosmetykach:
1
kosmetyki do makjażu
DEA/MEA/TEA
Substancje chemiczne, które dla zmylenia konsumentów zaszyfrowane są w takich o to właśnie skrótach. Substancje te są rakotwórcze, często używane jako emulgator w środkach piorących, szamponach, płynów do mycia twarzy oraz w kosmetykach do makijażu. Dodatkowo działają one drażniąco na błony śluzowe oraz na skórę.

Disodium Lauryl Sulfosuccinate 
Jest to kolejna substancja chemiczna, która powszechnie spotykana jest w wielu szamponach oraz innych środkach czyszczących. Według badań przeprowadzonych przez naukowców, substancja ta ma negatywny wpływ na nasz organizm, może przyczynić się do rozwoju komórek rakowych w organizmie.
2
lakier do paznokci
Formaldehyd
Najczęściej spotykany w farbach do włosów, lakierach do paznokci, tuszach do rzęs i oczywiście w szamponach. Formaldehyd działa drażniąco na skórę i może powodować podrażnienia oraz alergie.

Sztuczne zapachy
Kupując na przykład kosmetyki do pielęgnacji skóry, lepiej sięgnąć po produkty bezzapachowe. Dlaczego? Ponieważ substancje wykorzystane jako „zapach” są chemiczne i mogą powodować zawroty głowy, bóle głowy, nudności oraz alergie.

Talk
Najczęściej stosowany jest w produkcji proszku dla niemowląt, dezodorantów oraz kosmetyków do makijażu. Wiadomo nie od dziś, że powoduje raka jajnika oraz trudności z oddychaniem.
3
szminki
Hydrochinon
Organiczny związek chemiczny z grupy fenoli, który stosuje się m. in. przy wywoływaniu filmów fotograficznych. Jeśli tak, co hydrochinon robi w kosmetykach, których używamy do pielęgnacji naszego ciała? Hydrochinon najczęściej znajdziemy w produktach rozjaśniających skórę, ponieważ zmniejsza on produkcję melaniny w skórze. Jednak stosując takie kosmetyki jesteśmy narażeni na raka skóry oraz wiele innych chorób.

Ołów
Rakotwórcza substancja, którą możemy znaleźć w szminkach oraz farbach do włosów. Ołów nie jest wymieniony w składzie produktu, ponieważ uznaje się go za zanieczyszczenie, a nie składnik.

Olej mineralny
Jest głównym składnikiem oleju do niemowląt. Wytwarza się go z tworzywa sztucznego, który ogranicza zdolność skóry do oczyszczania.
4
niebezpieczne substancje w kosmetykach
Oxybenzone
Występuje on w większości filtrów przeciwsłonecznych. Jest znanym alergenem i może powodować uszkodzenie komórek skóry. Nie poleca się używania kosmetyków, które mają w składzie oxybenzone.

Parabeny
Parabeny znajdziemy w szamponach, kremach do golenia, pastach do zębów oraz wielu innych kosmetykach. Stosowanie produktów z tym o to składnikiem wiąże się ze zwiększonym zagrożeniem zachorowania na raka oraz problemami z płodnością.

Ftalany
Ukryte w perfumach, dezodorantach oraz płynach do mycia. Substancje zapachowe, które mają negatywny wpływ na naszą skórę oraz organizm. Niekiedy powodują zaburzenia endokrynologiczne, uszkodzenia wątroby, nerek oraz płuc.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

zażywanie witamin
fakty na temat moczu
biały ryż

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane