Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak pozbyć się nieświeżego zapachu z lodówki?

Jak pozbyć się nieświeżego zapachu z lodówki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Na pewno każdy nie raz spotkał się z tak przykrym zjawiskiem jak nieświeży zapach z lodówki. Od czego najlepiej zacząć walkę z nieświeżym zapachem? Najlepiej jest zlokalizować źródło zapachu i je po prostu usunąć. Jednak w praktyce nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać. Czasami zdarza się tak, że wyleje nam się odrobina mleka czy ser biały spleśnieje i już zaczyna brzydko pachnieć. Jeśli mamy z tym problem warto na początku pozbyć się nieświeżych wędlin, kiełbas, serów – szczególnie pleśniowych, zeschniętych warzyw lub starych owoców.
1
zepsute mleko
Gdy mamy do czynienia z nieprzyjemnym zapachem po pierwsze pozbywamy się wszystkich produktów z lodówki, tych nieświeżych oraz tych świeżo kupionych. Dlaczego? Jeśli chcesz mieć pewność, że lodówka jest w stu procentach czysta musisz ją umyć dokładnie wewnątrz - wszystkie półki, szuflady, drzwi, uszczelki. Lodówka powinna być dokładnie umyta, aby nie trzeba było powtarzać mycia za kilka dni, bo nigdy nie wiesz gdzie akurat wylało się mleko. Pamiętaj także, że lodówki starego typu mają pojemniki na wodę, w którym gromadzi się brudna woda oraz inne nieczystości.
2
soda czyszczenie
Czym najlepiej umyć lodówkę? Na pewno będzie nam potrzebna letnia lub ciepła woda oraz soda oczyszczona z octem. Wystarczy tylko wymieszać sodę oczyszczoną z octem winnym w proporcji 50/50. Taka mieszanka sprawi, że pozbędziemy się z lodówki nawet najgorszego zapachu! Niektórzy twierdzą, że aby pozbyć się bakterii z lodówki powinno się stosować do jej mycia specjalnych środków przeznaczonych do czyszczenia sprzętu AGD, jednak nie wiadomo jaki wpływ na nasze zdrowie będą miały tak silne środki chemiczne. Jeśli sytuacja jest awaryjna i nie posiadasz w domu octu oraz sody oczyszczonej, to śmiało możesz użyć ciepłej wody i płynu do mycia naczyń.
3
czysta lodówka
Po umyciu lodówki poczekaj chwilę, aby wyschła i staraj się segregować produkty, które umieszczasz w lodówce. Nie ma nic gorszego jak bałagan w lodówce, w której nic nie możesz znaleźć! Produkty takie jak sery, ryby i wędliny przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku. Owoce i warzywa poukładaj w szufladach do tego przeznaczonych, a jajka w specjalnie do tego przeznaczonych pojemniczkach. Umieszczenie jak największej ilości jedzenia w hermetycznie zamykanych pojemnikach pomoże na dłużej zachować świeżość produktów oraz dodatkowo zabezpieczą lodówkę i pozostałe jedzenie w razie, gdyby coś się zepsuło.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dzieci wciąż zaprzątają twoją uwagę, mąż woła: „Co na obiad?”, otwierasz lodówkę i znów stajesz twarzą w twarz z...
Jak wyczyścić lodówkę?
Dzieci wciąż zaprzątają twoją uwagę, mąż woła: „Co na obiad?”, otwierasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt