ścinanie włosów

Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

BrendaBrenda - specjalista Tipy.pl
ścinanie włosów
1 z 8
Fryzura to ponoć najważniejszy element naszego wyglądu. Dobre włosy potrzebują dobrej fryzury, a na dobrą fryzurę składa się znacznie więcej niż lakier do włosów lub żel. Fryzura musi być zawsze dobierana do kształtu twarzy. Po pierwsze, nie kopiuj bezmyślnie cudzej fryzury, ponieważ na tobie może wyglądać zupełnie inaczej. Określ jaki kształt ma twoja twarz i względem tego zdecyduj się na najlepsze dla ciebie uczesanie.
1
twarz owalna

Twarz owalna. Jest uważana przez fryzjerów za idealny kształt. Ludzie o owalnej twarzy wyglądają dobrze w większości fryzur i długości włosów. Matematycznie twarz owalną określa się jako taką, która jest 1,5 raza dłuższa niż szersza, a czoło jest odrobinę szersze niż broda. Jeśli twoja twarz ma kształt owalny, nie musisz przejmować się doborem specjalnej fryzury, wystarczy, że pokierujesz się swoją osobowością.

2
twarz podłużna

Twarz podłużna. Jeśli masz taki kształt twarzy, wskazane są wszelkiego rodzaju grzywki, loki, fale, ponieważ równoważą podłużną twarz na szerokość. Postaraj się, żeby twoje włosy były średniej długości – zbyt krótkie i zbyt długie optycznie wydłużą twarz.

3
twarz okrągła

Twarz okrągła. Charakteryzuje się przede wszystkim okrągłym podbródkiem. W tym przypadku fryzura powinna optycznie wydłużyć twarz. Można to osiągnąć dzięki krótkim fryzurkom na chłopczycę lub tapirując włosy na czubku głowy i spłaszczając po bokach.

4
twarz kwadratowa

Twarz kwadratowa. W przypadku tego rodzaju twarzy należy wygładzić ostrość rysów przy pomocy fal i loków. Włosy proste są również wskazane, ale tylko gdy podkręca się je pod linią podbródka. Nieodpowiednie są włosy sięgające policzków i gładkie, proste fryzury, o ile włosy nie są wystarczająco grube, by nadać takim fryzurom objętość.

5
twarz w kształcie serca

Twarz w kształcie serca. Ostry podbródek może być zrównoważony, jeśli większą część fryzury stanowi grzywka sięgająca oczu lub przysłaniająca kości policzkowe.

6
wizyta u fryzjera
Pamiętaj, żeby dobrać fryzurę pasującą również do twojego charakteru. Jeśli lubisz spędzać czas na układaniu włosów, zdecyduj się na dłuższe włosy, jeśli szkoda ci czasu na spędzanie go przed lustrem, wybierz fryzurę bardzo krótką. Jeśli szukasz fryzury uniwersalnej, najlepsze będą włosy sięgające ramion, które na co dzień możesz nosić związane w koński ogon, a na wyjątkowe okazję specjalnie układać.
7
przeglądanie się w lustrze
Jeśli masz problem z określeniem kształtu twarzy, weź szminkę, stań przed lustrem i obrysuj kształt swojej twarzy. Następnie odsuń się i porównaj go z kształtami przedstawionymi w tym artykule.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

fryzurka w stylu
Jak wybrać dobry salon fryzjerski?

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

:-)
11.02.2015
Nie mam żadnego z tych kształtów. Bo ja mam głowę w kształcie gruszki czyli węższa u góry a szersza na dole. Oczywiście znalezienie idealnej fryzury do tego kształtu w gazecie czy necie graniczy z cudem bo pisze się tylko o typowych kształtach: okrągła, owalna, podłużna itp.Dzięki mamie i fryzjerce znalazłam odpowiednią fryzurę dla siebie: krótkie włosy ścięte na bombkę, która optycznie poszerza mi górną część twarzy :-)
anka
11.02.2015
też się kiedyś dałam wrobić :( mega fryzura za 50 zł .Wyślij tylko 1 s-ms za 1,50 a potem drugi a potem kanał (
okrągła
11.02.2015
co za bzdury, a jak stary jest artykuł to nawet nie wspomnę
diament
11.02.2015
A gdzie fryzury dla twarzy diamentowej/romboidalnej?
brudnyHARY
10.02.2015
Ciekawe kto wybierał fryzure Korwin-Piotrowskiej, bo ona ma cos na głowie, ale fryzura tego nazwać nie można :)
watemark
21.11.2014
Ten artykuł zaprzecza wszystkiemu, o czym do tej pory wiedziałam na temat dobierania fryzury do swojego kształtu twarzy i układania włosów. Zaskoczyło mnie, że do "koła" dobiera się krótkie fryzury... i że te krótkie fryzury łatwo się układa! Co za ściema! Krótkie fryzury są najgorsze, włosy są lekkie i latają w każdą stronę jeśli się ich nie ugłaszcze. Z kolei długie, ciężkie włosy to inna sprawa. I wyszczuplają twarz. Potwierdzone własnym doświadczeniem.
m
30.10.2014
administrator nie zatwierdzi poprzedniego komentarza bo jest niepochlebny... tego pewno też nie. ale to nie jest jedyne miejsce, w którym można powiedzieć prawdę o działóaniach strony. Są też portale społeczniściowe a na nich sięszybko wieści roznoszą.
m
30.10.2014
Dzięki za pomoc w utracie 60 zł. :) napisan sms 1 zł, a jak sie wyśle wyświetla się info, że jeden sms ponad 30 zł a trzeba wysłać dwa. ŻART! i jeszcze te fałszywe pochlebne komentarze, które co kolejne wejście się zmieniają. Porażka
Marihuanka
30.07.2011
Hm przydało się,ale mogłyby być też zdjęcia z kilkoma przykładami fryzur dla twarzy owalnej.:D
No to jutro do fryzjera.;*)
Maaa.
adzia88
27.01.2010
Ok. Wszystko fajnie, ale mogłyby być jeszcze przykłady fryzur :)