pokrzywa

Jak zrobić pokrzywę w cieście naleśnikowym?

agoludek - specjalista Tipy.pl
pokrzywa
1 z 4
Pokrzywy zaczynają się pojawiać wraz z wiosną. To najlepszy czas na zbieranie liści pokrzyw, gdyż są młode, delikatne i pełne witamin. Pokrzywa posiada długa listę zastosowań i nic dziwnego bo jest doskonałym środkiem na oczyszczanie krwi, niezastąpiona w leczeniu kamicy nerkowej oraz innych chorób. Roślina jest smaczna przygotowuje się z niej dania i zdrowe herbatki.
1
zbieranie pokrzyw
Pokrzywa tradycyjnie była jadana wczesną wiosną ponieważ jest jedną z pierwszych pojawiających się roślin. Poza zupą i herbatką można przyrządzić młode liście smażone w cieście naleśnikowym.
Jeśli zbierasz pokrzywę samodzielnie pamiętaj, aby używać gumowych rękawiczek, które uchronią cię przed poparzeniem. Poza tym pokrzywa podobnie jak szpinak po ugotowaniu zmniejsza się do ¼ ilości.
2
pokrzywa do jedzenia
Składniki:
młode liście pokrzywy
olej do smażenia
cząstki cytryny
200 ml zimnej wody
1 duże jajo
90 g mąki
2-3 kostki lodu
3
smażona pokrzywa
Ubij jajko w misce dodaj zimną wodę i wymieszaj razem. Następnie dodaj mąkę i wymieszaj składniki widelcem. Ciasto powinno mieść nierówną konsystencję. Dodaj kostki lodu. Rozgrzej olej w głębokiej patelni albo woku. Zanurzaj liście pokrzywy w cieście po kilka razy. Pozwól, aby nadmiar ciasta spłynął z powrotem do miski. Smaż w głębokim tłuszczu na złoty kolor. Po usmażeniu odsącz nadmiar tłuszczu na papierze kuchennym. Podawaj gorące z odrobiną soli i kawałkiem cytryny.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kawa
problemy z trawieniem
Kobieta z bałwanem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane