Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Najczęstsze błędy podczas noszenia soczewek

Najczęstsze błędy podczas noszenia soczewek

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Soczewki kontaktowe ułatwiają życie wielu osobom. Ale jeśli używasz soczewek nieprawidłowo, może skończyć się to uszkodzeniem wzroku. Mamy kilka zaleceń dla bezpieczeństwa osób noszących soczewki kontaktowe.
1
spanie w soczewkach
Noszenie soczewek zbyt długo
Noszenie soczewek kontaktowych zbyt długo jest szkodliwe dla wzroku. Może prowadzić do powstania trwałych blizn, a nawet utraty wzroku.
Soczewki kontaktowe osadzone są na szczycie rogówek, które nie mają naczyń krwionośnych, które doprowadzają do nich tlen. To łzy nawilżają rogówkę i spełniają to ważne zadanie. Ale łzy nie mogą dotrzeć do rogówki, gdy nosisz soczewki, ponieważ działają one jak tarcza. Poprzez usunięcie soczewek od czasu do czasu, pozwalasz, aby tlen dotarł do rogówki.

Spanie w soczewkach kontaktowych
Zwyczaj zasypiania z soczewkami kontaktowymi jest kolejnym wielkim błędem, jaki ludzie często popełniają. Soczewki pozbawiają rogówki tlenu, co może prowadzić do podrażnienia i dyskomfortu, a nawet poważnych infekcji. W rzeczywistości, osoby które sypiają w soczewkach, budzą się z suchymi oczami i niewyraźnie widzą.
2
zakładanie soczewek
Noszenie soczewek kontaktowych w wodzie
Czy jest to basen, wanna z hydromasażem lub prysznic, narażanie swoich soczewek kontaktowych na wodę jest czymś, czego należy unikać. Woda jest pożywką dla bakterii i innych szkodliwych patogenów, które mogą prowadzić do infekcji oczu. W ciężkich przypadkach może to prowadzić nawet do utraty wzroku.
Również nigdy nie należy przechowywać swoich soczewek w wodzie. Zawsze należy stosować sterylny roztwór soli fizjologicznej zalecany przez lekarza (roztwory są dostępne w większości aptek i salonów optycznych).

Zakładanie soczewek brudnymi rękami
Osoby noszące soczewki kontaktowe często zapominają umyć ręce przed dotknięciem soczewek. Aby uniknąć zarazków, konieczne jest, aby umyć ręce przed zakładaniem czy ściąganiem soczewek kontaktowych. Ponadto, upewnij się, że wysuszyłeś dokładnie ręce przed dotknięciem soczewek kontaktowych, ponieważ bakterie wywołujące infekcje oczu są obecne również w wodzie.
3
soczewki kontaktowe
Nienoszenie okularów przeciwsłonecznych na zewnątrz
Nawet jeśli nosisz soczewki kontaktowe, twoje oczy potrzebują ochrony przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym (UV). Oczy są bardzo wrażliwe i muszą być chronione przed uszkodzeniami promieniami UV. Zbyt duża ekspozycja na promienie słoneczne może spowodować uszkodzenie rogówki i doprowadzić do tymczasowej utraty wzroku. Może nawet prowadzić do raka.

Mieszanie świeżego roztworu ze starymi
Jest to kolejny częsty błąd, który popełniają osoby noszące soczewki kontaktowe. Ludzie często mieszają świeże płyny prosto z apteki ze starymi lub używają roztworu kilka razy. Jednakże, jest to niezdrowe praktyka, gdyż powoduje, że środek dezynfekujący traci właściwości. To z kolei zwiększa ryzyko wystąpienia infekcji oczu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Coraz więcej ludzi nosi soczewki kontaktowe zamiast tradycyjnych okularów. Mają wiele pozytywnych stron - nie parują,...
Jak zakładać soczewki?
Coraz więcej ludzi nosi soczewki kontaktowe zamiast tradycyjnych okularów. Mają wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt