pieczone spaghetti

Jak zrobić pieczone spaghettii?

agoludek - specjalista Tipy.pl
pieczone spaghetti
1 z 4
Wypróbuj nasz przepis na pieczone spaghetti. Zamiast tradycyjnego makaronu z wody podawanego z sosem pomidorowym przygotuj makaronową zapiekankę. Pieczony makaron możesz podać na obiad lub kolację. Możesz serwować samodzielnie lub z dodatkiem ulubionego sosu. W każdej formie smakuj wybornie.
1
makaron
Składniki:
45 dag suchego makaronu spaghetti
4 duże jajka
45 dag ricotty
1 ½ szklanki mleka
1 ½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki mielonego pieprzu
1 szklanka rozdrobnionej mozzareli
35 dag mrożonego szpinaku
6 dag startego parmezanu
¼ szklanki drobno posiekanej świeżej bazylii

sos marinara ( opcjonalnie)
2
pieczony makaron
Rozmroź szpinak. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni Celsjusza. Nastaw duży garnek z osoloną wodą na makaron. Foremkę do babki z kominem posmaruj tłuszczem i odstaw na bok. Do wrzącej wody wsyp makaron i gotuj al dente. W czasie kiedy makaron się gotuje wymieszaj pozostałe składniki.
W dużej misce umieść jajka, ricottę, mleko, sól i pieprz. Utrzep trzepaczką. Odciśnij nadmiar wody ze szpinaku. Dodaj szpinak do masy jajecznej. Następnie dodaj mozzarellę, parmezan i bazylię.
3
spaghetti z piekarnika
Wszystko dokładnie wymieszaj. Kiedy makaron jest gotowy, odcedź go i dodaj do reszty składników. Przelej masę do foremki. Piecz przez około 45- 55 minut na złoty kolor. Sos marinara podgrzej. Po wyjęciu z piekarnika wyjmij zapiekankę z foremki, pokrój na porcje. Podawaj z gorącym sosem marinara.

Zapiekankę możesz przechowywać do pięciu dni w lodówce.
Przepis zawiera 8 porcji dania.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Makaron z grzybami
makaron z żółtym serem
Spaghetti carbonara

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane