Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Kiedy powinnaś zgłosić się do ginekologa?

Kiedy powinnaś zgłosić się do ginekologa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Regularne wizyty u ginekologa są ważne dla wszystkich kobiet, niezależnie od tego, czy są one aktywne seksualnie czy też nie i bez względu na wiek.. Lekarze ginekolodzy zalecają, aby dziewczęta zaczynały kontrolować się w wieku od 13 do 15 lat. Ciąża jest jednym z ważniejszych powód, dla których kobiety udają się na wizytę. Jednakże, istnieje wiele innych problemów, które mogą napotkać kobiety i które muszą być sprawdzone przez lekarza ginekologa. Oto niektóre z powodów, dla których kobieta powinna udać się do lekarza ginekologa.
1
ginekolog
Nieregularne miesiączki
Jeśli twój okres spóźni się raz na jakiś czas, prawdopodobnie wszystko jest w porządku, ale jeśli zdarza się to często, ważne jest, aby udać się do ginekologa. To może być jedna z pierwszych oznak problemów ze stanem układu rozrodczego. Drobne nieregularności często związane są z kwestiami takimi jak nadmierna utrata masy ciała lub odwrotnie (znaczne przybranie na wadze), zaburzenia odżywiania (takie jak anoreksja czy bulimia), anemia, wyczerpujący tryb życia, karmienie piersią, stres, korzystanie z nieodpowiednich leków antykoncepcyjnych.

Problemy z oddawaniem moczu
Jeśli częściej niż normalnie korzystasz z toalety, zgłoś się do ginekologa na wizytę. Może to być oznaką infekcji dróg rodnych. Oprócz silnego, uporczywego parcia na mocz, innymi objawami stanu zapalnego są ból lub pieczenie podczas oddawania moczu, ból w obrębie miednicy i częste oddawanie moczu w niewielkich ilościach.
2
problemy ginekologiczne
Nadmierne upławy
Normalne jest, że kobiety mogą mieć lekkie upławy ( śluz o od jasno mlecznego do białego koloru) pomiędzy miesiączkami. Jest to część procesu czyszczenia pochwy i szyjki macicy. Ilość wydzieliny wzrasta aż do owulacji, a następnie jego ilość powinna się zmniejszać. Innymi przyczynami sporej ilości wydzieliny są karmienie piersią lub podniecenie seksualne. Jednakże, w przypadku zauważenia zmian w kolorze, zapachu i ilości wydzieliny z pochwy, należy skontaktować się się z ginekologiem.

Plamienia pomiędzy miesiączkami
Jeśli zauważysz plamienie lub niewielkie krwawienie, które nie jest związane z okresem lub owulacją, musi to koniecznie zostać sprawdzone przez ginekologa. Krwawienia w trakcie lub po stosunku może wynikać z uszkodzenia śluzówki macicy, zapalenie szyjki macicy, lub innego problemu. Nieregularne krwawienia z pochwy mogą być również objawem polipów, mięśniaków macicy, zakażenia narządów miednicy, raka szyjki macicy lub samej macicy. W przypadku wystąpienia krwawienia z pochwy w czasie ciąży, należy natychmiast skontaktować się z lekarzem.
3
lekarz ginekolog
Wyjątkowo obfite miesiączki
Jeśli nagle doświadczysz niezwykle bolesnej i obfitej miesiączki lub krwawienie znacznie się przedłuży, nie należy tego ignorować. Krwawienie miesiączkowe jest uważany za obfite, kiedy trzeba zmieniać podpaski lub tampony higieniczne częściej niż raz na 2 godziny. Niektóre z przyczyn obfitych krwawień to zachwianie równowagi hormonalnej, mięśniaki, polipy, zapalenie narządów miednicy mniejszej, endometrioza, choroby tarczycy i wątroby lub choroby nerek. Utrata krwi ze względu na bardzo obfity okres może prowadzić do anemii, zmęczenia, duszności i wielu innych powikłań.

Guzki w piersiach
Nie wolno ignorować żadnych guzków w piersiach lub obszarze pod pachami. Mogą być objawem raka piersi, najczęstszej postaci raka wśród kobiet.
Kobiet zarówno w średnim wieku jak i starsze muszą regularnie same badać stan swoich piersi. W trakcie takiego badania należy sprawdzić czy nie czuć pod skórą żadnych grudek, obrzęków, czy nie występuje zaczerwienienie, wysypka i wydzielina z sutków. Ponadto powinny wykonać pełne badanie piersi co maksymalnie trzy lata.
4
leczenie ginekologiczne
Zapach z pochwy
Silny zapach z pochwy jest bardzo częstym problemem, który skłania kobietę do odwiedzenia swojego ginekologa. Nieznaczny zapach jest normalny, ale silny zapach może wskazywać na problem. Ponadto, silny zapach z pochwy może być bardzo kłopotliwy. Zapach z pochwy może być wynikiem wzrostu bakterii, zakażenia drożdżami, niskiego poziomu higieny, zmian hormonalnych i chorób przenoszonych drogą płciową. Jeśli powodem zapachu jest infekcja, mogą również wystąpić objawy takie jak zaczerwienienie, swędzenie, pieczenie i podrażnienie okolicy pochwy.

Nadmierne pocenie
Jeśli jesteś w okolicach 40 lat lub więcej i występuje u ciebie nagłe nadmierne pocenie się bez jakiegokolwiek powodu odwiedź ginekologa. Może to zdarzyć się również we śnie. Nadmierne pocenie się i uderzenia gorąca mogą być objawem menopauzy, lub zbliżającej się menopauzy. Inne towarzyszące temu objawy mogą obejmować nieregularne miesiączki, suchość pochwy, zmiany nastroju i zaburzenia snu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli w trakcie miesiączki występują u ciebie obfite krwawienia lub miesiączkujesz nieregularnie i dłużej, niż to miało...
Jak zmniejszyć obfitość miesiączki?
Jeśli w trakcie miesiączki występują u ciebie obfite...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt