Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Warzywa > Najlepsze lecznicze środki z zastosowaniem pietruszki

Najlepsze lecznicze środki z zastosowaniem pietruszki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pietruszka jest bardzo niedocenionym ziołem. Jest czymś więcej niż wykończeniem przygotowanej potrawy. To zioło jest jednym z najlepszych środków dla zwalczania wielu chorób. Ma wiele właściwości leczniczych, dzięki którym może być bezpośrednio stosowana jako lek. Oto kilka ciekawych zastosowań pietruszki w leczeniu.
1
pietruszka trądzik
Trądzik
Osoby, które mają problem z tłustą i trądzikową cerą mogą zastosować tonik z pietruszki, aby zapobiec tworzeniu się pryszczy. Weź odrobinę antki pietruszki i rozgnieć ją łyżką bądź widelcem. Dodaj dwie łyżeczki miodu i dokładnie wymieszaj. Nałóż maseczkę na twarz i zmyj ją po 10 minutach.

Czysta cera
Pietruszka jest bogatym źródłem witaminy C i K, które zapewniają ochronę komórkom skóry. Zioło to przyspiesza gojenie skóry, redukuje zaczerwienienie i pomaga zmniejszyć trądzik. Wystarczy, że przygotujesz napar z pietruszki. Gorącą wodą zalej pietruszkę, po czym zostaw do zaparzenia na 5 minut. Przestudzoną wypij.
2
pietruszka przebarwienia
Infekcja dróg moczowych
Jeśli doskwiera ci zakażenie dróg moczowych, spróbuj pić herbatę z pietruszki oraz regularnie jeść ją posiekaną. Dodawaj ją do omletów, sałatek i gorących potraw.

Przebarwienia skóry
Pietruszka zmniejsza przebarwienia skóry. Weź natkę pietruszki, zanurz ją w ciepłej wodzie, a następnie zgnieć w moździerzu. Dodaj 1 łyżeczkę soku z cytryny i 1 łyżkę miodu. Dobrze wymieszaj. Oczyść skórę, a następnie zastosuj tę miksturę, koncentrując się na miejscach w których występują przebarwienia. Zostaw na 20 minut, a potem spłucz.

Żylaki
Zioło to jest bogate w witaminę C, która pobudza tworzenie kolagenu i pomaga w naprawie i regeneracji komórek. Rutyna również znajdująca się w pietruszce pomaga zwiększyć siłę kapilar i zmniejsza objawy żylaków, takie jak obrzęk i dyskomfort. Zetnij kilka świeżych liści pietruszki i wrzuć je do wrzącej wody i gotuj przez 5 minut. Usuń z ognia, przykryj i zostaw do ostygnięcia. Przecedź roztwór, dodaj 2 krople olejku cytrynowego i wstaw do lodówki na kilka godzin. Przemywaj żylaki roztworem za pomocą wacików kosmetycznych.
3
pietruszka właściwości
Siniaki
Innym ciekawym zastosowaniem pietruszki jest leczenie siniaków. Następnym razem, gdy się uderzysz, zmiażdż liście pietruszki i przyłóż je do bolesnego obszaru. Uważa się, że zmniejsza ona obrzęk i posiniaczenie.

Oczyszczający środek
Świeży sok z pietruszki wraz z dodatkiem cytryny jest wspaniałym tonikiem oczyszczającym. Sok jest pełen witaminy C, która wspomaga organizm w leczeniu. Sok jest także cennym wsparciem w leczeniu zapalenia stawów, reumatyzmu i zatrzymywaniu wody.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przebywanie na słońcu może spowodować wystąpienie przebarwień na skórze, które przybierają postać nieestetycznych plam....
Jak wybielić skórę?
Przebywanie na słońcu może spowodować wystąpienie przebarwień na skórze, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt