skurczone ubranie

Co zrobić z ubraniem, które zmniejszyło się w praniu?

agoludek - specjalista Tipy.pl
skurczone ubranie
1 z 4
Na pewno zdarzyło ci się doświadczyć „tragedii domowej”, wyjmujesz ulubioną bluzkę z pralki o dwa rozmiary za małą. Ubranie skurczyło się w praniu.
Jeśli myślisz, że już nic nie da się z tym zrobić, to jesteś w błędzie. Za ciasny sweter jeszcze da się uratować. Na szczęście istnieją metody, które pozwolą przewróć ubranie do pierwotnego rozmiaru. Wszystko czego potrzebujesz to szampon dla niemowląt.
1
skurczone pranie
Dlaczego szampon dla niemowląt? Otóż, po zmieszaniu tego delikatnego produktu z gorącą wodą, szampon rozluźni włókna materiału. Dzięki temu można rozciągnąć ubranie do pierwotnego kształtu.
Ten trik będzie działał na różnych tkaninach poza wełną. Niestety wełnianego swetra nie uda się w ten sposób rozciągnąć. Od czego zacząć? Potrzebujesz miski z gorącą wodą, szampon dla niemowląt i 2 ręczniki. Możesz użyć szamponu dowolnej marki.
2
moczenie ubrania
Nalej gorącej wody do dużej miski, albo umywalki. Dodaj szampon dla niemowląt i delikatnie wymieszaj. Umieść skurczone ubranie w wodzie. Namocz na kilka minut. Na stole lub blacie kuchennym rozłóż dwa ręczniki jeden na drugim. Na ręcznikach rozłóż mokre ubranie. Następnie zroluj ubranie razem z jednym ręcznikiem. Dociśnij ręcznik, aby wycisnąć jak najwięcej wody z ubrania.
3
pranie w pralce
Rozwiń ręcznik i zdejmij go ze stołu. Na drugim ręczniku rozłóż ubranie i delikatnie rozciągaj, aż powróci do pierwotnego rozmiaru. Pozostaw ubranie na kilka godzin do wyschnięcia. Będziesz zdziwiona efektami. Pamiętaj aby nie płukać ubrania w czystej wodzie. Szampon musi pozostać we włóknach odzieży, co umożliwia jej rozciąganie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

poduszki
specjalny woreczek do prania biustonosza
biały biustonosz

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane