pisanki

Jak zrobić ekologiczne pisanki?

agoludek - specjalista Tipy.pl
pisanki
1 z 4
Wielkanoc już niedługo, warto więc pomyśleć o pisankach. Tym razem zamiast kupować gotowe farbki w sklepie wypróbuj ekologicznych pomysłów, które z powodzeniem stosowały nasze babcie i pomaluj jajka wykorzystując naturalne metody. Pomysł jest naprawdę prosty, a przygotowywanie pisanek na pewno sprawi dużo frajdy dzieciom i tobie.
1
ekologiczne pisanki
Potrzebujesz:
jajka na twardo
stare pończochy (uprzednio uprane)
brązowe łupiny z cebuli
liście ziół np. pietruszka
2
farbowanie jajek
Pończochy potnij na kilka kawałków najlepiej 15-centymetrowych. Przygotuj duży garnek z wodą. W garnku umieść łupiny z cebuli. Doprowadź wodę do wrzenia i gotuj około 10 minut.
Wybrane listki ziół umieść na jajkach. Zawiąż supeł na jednym końcu pończochy, ostrożnie umieść jajko w środku i zwiąż drugi koniec.
Pończocha powinna być bardzo ciasno zawiązana, aby liść był dociśnięty do powierzchni skorupki.
3
kolorowe pisanki
Umieść tak przygotowane jajka w garnku z łupinami z cebuli. Woda już nie musi się gotować, ale powinna być gorąca. Pozostaw jajka w wodzie na co najmniej 5 minut lub dłużej, w zależności od głębi koloru jaki chcesz uzyskać. Wyjmij jajka, przetnij pończochy, usuń liście i odstaw pisanki do wyschnięcia. Możesz natrzeć skorupkę olejem jadalnym, aby nadać pisankom połysk. Jajka można bezpiecznie spożywać.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Smocze jajo
Kolorowe pisanki
Pisanka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane