Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Czy bakterie w żołądku mogą zahamować proces odchudzania?

Czy bakterie w żołądku mogą zahamować proces odchudzania?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość osób wie, że jedzenie niezdrowej żywności i brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej może przyczynić się do nadwagi. Jednak, czy samo jedzenie może być powodem do tego, aby w krótkim czasie przytyć? Szczegółowe badania przeprowadzone przez naukowców dowodzą, że za przybieranie na wadze mogą być również odpowiedzialne bakterie żołądkowe. Bakterie znajdujące się w naszym przewodzie pokarmowym mogą mieć wpływ na nasz nastrój, metabolizm, mogą zwiększyć lub zmniejszyć ryzyko zachorowania na niektóre choroby lub właśnie powodować otyłość.
1
otyłość
Symbioza bakterii z innymi organizmami
Tylko jedna dziesiąta komórek w naszym organizmie należy w rzeczywistości do nas. Inne są wykonane z obcych form życia, takich jak bakterie. Wielu ludzi twierdzi, że bakterie są szkodliwe, jednak wiele z nich żyje w symbiozie. Bakterie pomagają nam trawić jedzenie oraz wyodrębnić składniki odżywcze z pożywienia. Najnowsze badania wykazały jednak, że niektóre bakterie mogą powodować nadmierne przechowywanie tłuszczu w organizmie, co będzie skutkowało tyciem.

Badania bakterii jelitowych i otyłość u myszy
Naukowcy przeprowadzili wnikliwie badania, dotyczące bakterii w przewodzie pokarmowym. Myszy, którym podano pewien szczep bakterii, gwałtownie zaczęły przybierać na wadzę. Inne myszy, które otrzymały takie same bakterie jak te, które znajdują się w przewodzie pokarmowym nie przybierały na wadzę w tak krótkim czasie, jak myszy przy poprzednim badaniu.
2
odchudzanie
Jak można zatrzymać proces przybierania na wadze?
W przewodzie pokarmowym ludzi otyłych występuje znacznie większa ilość bakterii z rodziny Firmicutes. Jest to typ bakterii pospolitych, do których należą niektóre dwoinki oraz bakterie mlekowe. Bakterie te, mają za zadanie rozbić cukier rafinowany, który potem przekształca się w tłuszcz. Ludzie z nadwagą mają również zwiększoną ilość bakterii produkujących wodór. Inne organizmy znane jako C. ramosum mogą powodować błyskawiczny przyrost masy, szczególnie u osób, których dieta bogata jest w tłuszcz. Oprócz tego, u osób otyłych występują bakterie, których u ludzi o prawidłowej masie ciała nie znajdziemy.
3
dobre bakterie
Jak można zrównoważyć bakterie jelitowe?
Istnieją sposoby, które pozwolą w naturalny sposób równoważyć działanie bakterii oraz usunąć mikroorganizmy powodujące odkładanie się tkanki tłuszczowej. Po przeprowadzeniu badań okazało się, że picie fermentujących napoi może pozytywnie wpłynąć na utratę tłuszczu zalegającego w jamie brzusznej. Produkty te mogą być zbilansowane, wystarczy tylko regularnie dostarczać do organizmu niedużą ilość sfermentowanej żywności w postaci na przykład:
- jogurtu naturalnego
- kefiru
- kapusty kiszonej
- ogórków kiszonych
Regularne spożywanie wyżej wymienionych produktów, pozwoli nakarmić bakterie i spowodować ich uśpienie. Niektóre produkty mogą zachęcać do rozwoju szkodliwych bakterii, dlatego należy unikać mocno przetworzonej żywności oraz czerwonego mięsa. Bakterie jelitowe wpływają na nasz stan zdrowia w niezliczony sposób, dlatego też powinniśmy zwracać uwagę na to, co trafia do naszego żołądka.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kiedyś sądzono, że brak mikrobów gwarantuje nam zdrowie, jednak od pewnego czasu zaczyna się doceniać korzystne...
Zaskakujące korzyści zdrowotne bakterii
Kiedyś sądzono, że brak mikrobów gwarantuje nam zdrowie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt