gąbka do mycia

Dlaczego należy dezynfekować gąbkę do mycia ciała?

agoludek - specjalista Tipy.pl
gąbka do mycia
1 z 4
Kiedy wchodzisz pod prysznic zazwyczaj chcesz wyjść czystym. Oczywiście do kąpieli używasz gąbki. Ale czy zastanawiałeś się jak czysta jest gąbka, która ma zapewnić czystość tobie? Okazuje się, że gąbka do mycia ciała może nie być tak czysta jak ci się wydaje.
1
gąbka w łazience
Gąbka do mycia ciała może być doskonałym miejscem dla rozwoju bakterii i patogenów takich jak gronkowce, paciorkowce czy stenotrophomonas maltophila. Jeśli znajdą się na skórze konsekwencje mogą nie być zabawne. Gronkowce powodują trądzik, stenotrophomonas maltophila może powodować zakażenia układu oddechowego, a paciorkowce mogą powodować zapalenie płuc, oraz zapalenie stawów czy kości.
2
gąbka do mycia ciała
Skąd biorą się te bakterie? Jak na ironię to przez nas pojawiają się na przedmiotach. Te bakterie już były na naszym ciele. Kiedy my bierzemy prysznic nasze ciało pozostaje czyste natomiast bakterie trafiają na gąbkę. Co prawda jest mało prawdopodobne aby wywołały infekcję zagrażającą życiu mogą jednak wpłynąć na nasze zdrowie czy stan skóry.
Skąd wiadomo, że na gąbce znajdują się bakterie? Rozpoznasz ich obecność po zapachu. Jeśli gąbkę czuć pleśnią to znaczy, że bakterie tam się znajdują.
3
bakterie na gąbce
W takiej sytuacji masz dwa wyjścia: albo gąbkę wyrzucić i kupić nową, ale zdezynfekować.
Najlepszą metodą czyszczenia gąbki jest przygotowanie płynu do odkażania.
Potrzebujesz: 12 szklanek wody, ¼ szklanki soku z cytryny i 1 szklanki wody utlenionej. Składniki mieszasz razem. Z tak przygotowanej mieszanki odmierzasz pół szklanki roztworu. Mieszasz roztwór z 4 szklankami czystej wody i zanurzasz gąbkę na 10 minut w tak przygotowanym płynie. Wyjmujesz gąbkę i pozostawiasz do wyschnięcia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

pleśń
usuwanie pleśni
pleśń

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane