kwas foliowy

Dlaczego kwas foliowy jest dla nas tak ważny?

jolanda - specjalista Tipy.pl
kwas foliowy w tabletkach
2 z 4
Kwas foliowy i choroby serca
Coraz więcej dowodów naukowych potwierdza koncepcję, że niskie spożycie i poziom kwasu foliowego we krwi może sprzyjać rozwojowi choroby niedokrwiennej serca. W wielu badaniach powiązano niski poziom kwasu foliowego z podwyższony poziom homocysteiny, podczas gdy inne badania wykazały powiązanie pomiędzy wysoką ilością homocysteiny i zwiększonym ryzykiem występowania chorób serca. Homocysteina (cichy zabójca układu krążenia), uważana jest za jedna z głównych przyczyn występowania chorób serca, niszczy komórki ścian tętnic.

Kwas foliowy i DNA
Trudno sobie wyobrazić bardziej kluczową cząsteczkę dla stworzenia i utrzymania ludzkiego życia niż DNA. Jest to podstawa dziedziczności, a jednocześnie te małe cząsteczki kontrolują wszystko co dotyczy naszego rozwoju, od kształtu naszych uszu, koloru oczu czy włosów po rozwój możliwości intelektualnych naszego mózgu, zachowanie i kształtowanie osobowości. Występowanie chorób genetycznych i w dużej mierze to jak długo żyjemy jest również zależne od naszego DNA. W samym sercu procesów genetycznych leży kwas foliowy. Aby prawidłowo zbudować nasz kod genetyczny, potrzebna jest odpowiednia jego dawka.
« Poprzednia Strona 2 z 4

Powiązane porady

8 witamin i suplementów które powinieneś stosować codziennie
Zmęczenie
Kamut właściwości

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane