sprzedaż samochodu

Jak przygotować samochód do sprzedaży?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Jeżeli jesteś już znudzony swoim starym samochodem, a na zakup nowszego modelu brakuje Ci pieniędzy, to najlepszą alternatywą będzie sprzedaż dotychczasowego auta. Żyjemy w takich czasach, gdzie samochód jest rzeczą niemal niezbędną w każdym gospodarstwie domowym. Jednak z czasem każdy nasz nabytek nieco się z użyje i zestarzeje. Więc jeżeli chcesz odzyskać trochę pieniędzy z poprzedniej inwestycji, powinieneś zadbać o poprawę jej wyglądu i stanu technicznego. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak w najprostszy sposób przygotować samochód do sprzedaży, by szybko znaleźć mu nowego właściciela.
1
Na dobry początek wystarczy umyć samochód. Jeżeli na silniku Twojego pojazdu znajdują się tłuste plamy z oleju, to najlepszym rozwiązaniem będzie umycie jego na myjni samoobsługowej i dokładne wypłukanie zanieczyszczeń. Zabieg ten jest bardzo pracochłonny i szkodliwy dla środowiska, dlatego nie rób tego w domu i zdecyduj się na wizytę w autoryzowanej firmie. Większość takich myjni wyposażonych jest w filtry spływającej wody oddzielające toksyczne odpady i magazynujące je w odpowiednich pojemnikach. Uważaj również podczas mycia na instalacje elektryczną, ponieważ zbyt duże ciśnienie myjki może pozrywać kable i uszkodzić podzespoły Twojego samochodu. Jeżeli w komorze silnika znajdują się bezpieczniki lub komputer owiń je foliowym workiem, by uniknąć ich zamoczenia, a w konsekwencji zwarcia. Jeśli zamoczysz zbytnio głowicę rozdzielacza zapłonu i rozrusznik, możesz mieć później problemy z uruchomieniem samochodu. Poświęć trochę więcej czasu na dokładniejsze umycie zderzaków, błotników, grilla, nadkoli, kół, miejsc wokół klamek, klapki od wlewu paliwa i wszystkich szyb.
Najłatwiejszym sposobem oszczędzającym czas jest oddanie samochodu w ręce profesjonalistów w myjni automatycznej. Oprócz mycia możesz poddać swoje auto procesowi woskowania, co poprawi wygląd i jakość lakieru. Możesz także zażyczyć sobie odkurzenia i wyprania tapicerki.
2
Najważniejsze pytanie brzmi: jak wiele pracy trzeba włożyć w samochód, aby uzyskać za niego ustaloną cenę. Jeżeli szkody są naprawdę duże, a usunięcie ich wymaga od nas dużego wkładu finansowego, to lepiej będzie obniżyć cenę nawet o kilka tysięcy i sprzedać auto takie jakie jest. Zaoszczędzimy dzięki temu nie tylko pieniądze, ale również czas. Większość używanych samochodów posiada nieznaczne obicia i zarysowania powstałe podczas eksploatacji a kupujący powinni się więc z tym liczyć. Bezsensu jest zatem inwestowanie w malowanie nadwozia skoro i tak nie uzyskamy wyższej ceny niż rynkowa. Najważniejszym elementem naszego auta zasługującym na uwagę jest przednia szyba. Obejrzyj ją dokładnie i zobacz czy nie została ona uszkodzona (pęknięcia, obicia, zarysowania). W takim wypadku udaj się do specjalistycznej stacji diagnostycznej, w której pracownik, po uprzednim zapoznaniu się ze sprawą, stwierdzi czy szyba kwalifikuje się do wymiany czy też do naprawy. Jeżeli regularnie opłacasz składki AC masz prawo do naprawy uszkodzeń z kieszeni ubezpieczyciela.
3
Utrzymanie czystości we wnętrzu samochodu jest o wiele bardziej istotną rzeczą niż jego wygląd zewnętrzny. Tak naprawdę po stanie technicznym wnętrza widać, jakim kto jest kierowcą i jak dbał o auto. Czyste wnętrze wywiera pozytywne wrażenie na potencjalnym nabywcy. Wnętrze może być znacznie trudniejsze w czyszczeniu niż karoseria, zwłaszcza jeśli masz małe dzieci. Zacznij sprzątanie od usunięcia wszystkich śmieci, a następnie weź się za odkurzanie. Odkurzacze oferowane na myjni dają lepsze efekty niż te domowe. Opróżnij wszystkie popielniczki i schowki. Następnie przy użyciu wilgotnej szmatki i niewielkiej ilości środka do czyszczenia, usuń wszystkie zabrudzenia powstałe podczas eksploatacji samochodu. Dokładnie powycieraj wszystkie plastiki, siedzenia oraz najciaśniejsze zakątki między uszczelkami drzwi i szyb. Elementy kokpitu możesz pokryć środkiem konserwującym poprawiającym wygląd, a następnie suchą czystą szmatką przetrzeć wszystko do sucha. Dywaniki możesz prać i czyścić środkami dostępnymi w domu lub zakupić je w sklepie motoryzacyjnym. Jeżeli Twoje auto nigdy nie było czyszczone w środku będziesz zaszokowany ile przez te wszystkie lata zgromadziło się w nim brudu. Wreszcie należy umyć wszystkie szyby i lusterka, wewnątrz i na zewnątrz.
4
Jeżeli z Twojego samochodu wydobywają się jakieś przykre zapachy warto rozważyć kupno odświeżacza lub kilku ziaren kawy. Rozgnieć je i pozostaw w na jakiś czas w aucie w otwartym pojemniku (tydzień). Jeżeli zapach ma specyficzną woń spalonego tytoniu możesz spróbować zneutralizować go odświeżaczem powietrza, ale dla osób nie palących i tak będzie on wyczuwalny. Upewnij się, że opróżniłeś wszystkie popielniczki w samochodzie, następnie zamocz je w wiadrze z ciepłą wodą i mydłem - po pewnym czasie łatwiej będzie Ci je wyczyścić.
Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Zbig
28.09.2011
Ad. kroku 4:
Warto rozważyć również ozonowanie samochodu w celu usunięcia brzydkich zapachów, np. dymu tytoniowego, zapachu zwierząt, zapachu potu. Ozon bardzo silnie reaguje z otoczeniem utleniając zapachy i je usuwając, a nie maskując je jak odświeżacze. Ozonowanie bardzo dobrze się sprawdza w tej kwestii, dodatkowo oprócz neutralizacji zapachów Klient ma od razu zrobione odgrzybianie klimatyzacji i wentylacji. Dla osób z kujawsko-pomorskiego polecam swoje usługi w tym zakresie: http://www.puramente.pl/ozonowanie oraz kontakt telefoniczny +48 604 227 280