Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Jak poradzić sobie z bezsennością?

Jak poradzić sobie z bezsennością?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jednym z najbardziej frustrujących uczuć jest to, kiedy  leżymy zmęczeni w łóżku, nie mogąc zasnąć. Wówczas denerwujesz się, że rano nie będziesz mógł wstać i w konsekwencji jeszcze trudniej ci zasnąć. Bezsenność dotyczy coraz większej liczby ludzi, a jej przyczyny mogą być przeróżne. Istnieje wiele sugestii i domowych sposobów mówiących o tym, co może pomóc nam zasnąć, ale czy one działają?  Koniecznie sprawdź!
1
światło
Wyłącz światło
Najprostszym sposobem, ułatwiającym zasypianie, jest dokładne zaciemnienie sypialni. Słabe oświetlenie, a najlepiej całkowity jego brak  wysyła sygnał do twojego  wewnętrznego zegara biologicznego, że nadszedł czas na odpoczynek i organizm zaczyna  uwalniać melatoninę, hormon, który pomaga w zasypianiu.  Zbyt duża ilość światła zaburza cały proces, przez co  pojawiają się trudności z zasypianiem. Szczególnie niekorzystnie na sen wpływa  światło z monitorów komputerowych, telewizorów, telefonów czy tabletów. Dlatego przed snem nie używaj tych urządzeń.
2
jedzenie przed snem
Zwróć uwagę na to, co jesz
To co jesz i pijesz ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje całe twoje ciało i jak się czujesz. Na przykład, zrezygnowanie ze spożycia kofeiny na 7 do 8 godziny przed snem może pomóc uniknąć problemów z zasypianiem, stresu i uczucia niepokoju. Alkohol pomaga niektórym ludziom  zrelaksować się, a nawet zasnąć, ale może również powodować problemy z zaśnięciem. Warto więc ograniczyć spożycie  alkoholu, a szczególnie zrezygnować z niego przed snem . Przekąski przed  snem niekoniecznie są dobrym rozwiązaniem, jednak lepiej zjeść coś przed snem, niż spać głodnemu.  Zrezygnuj jednak ze słodkich pokarmów lub słonych przekąsek, a spróbuj spróbuj jeść zdrowe warzywa i owoce.
3
rutyna codzienna
Przestrzegaj rutyny
Wstawanie i chodzenie spać o tej samej porze każdego dnia pomaga regulować twój wewnętrzny zegar, co skutkuje bardziej spokojnym i głębszym snem. Można również uwolnić się w ten sposób od nadmiernego stresu. Wystarczy  wypracować sobie rytuał zasypiania, który ​​daje czas na odpoczynek i relaks. Weź kąpiel, napij się  rumianku lub melisy, poczytaj książkę lub po prostu połóż się i odpoczywaj.
4
olejek lawendowy
Zwróć uwagę na swoje ciało
Jeśli czujesz się spięty lub po przebudzeniu czujesz ból mięśni, nie ignoruj ​​tego! Poświęć chwilę  przed snem, aby rozciągnąć się  lub zrobić kilka ćwiczeń, co skutecznie łagodzi wszelkie napięcia powstałe w mięśniach w ciągu  dnia. Dzięki czemu będziesz mógł całkowicie zregenerować się  w trakcie snu, a sen przyjdzie z łatwością. Możesz również poprosić swojego partnera o delikatny rozluźniający masaż olejkiem z kilkoma kroplami olejku lawendowego.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt