gejsza

Japońskie sekrety zdrowia i urody

jolanda - specjalista Tipy.pl
gejsza
1 z 5
Japończycy są dobrze znani z długowieczności i zdrowego trybu życia, ale tajemnice ich sukcesu nie są wcale skomplikowane. Wiele z ich tradycji wspiera ochronę zdrowia. Ich postawy kulturowe, sposób  odżywiania i ogólny styl życia promują wysokie poziomy energii i chronią przed nadmiernym przybieraniem na wadze. W Japonii istnieją podstawowe zasady, których  wielu ludzi przestrzega, aby zachować zdrowie. Jeśli chcesz je poznać, znajdziesz je w dalszej części artykuł.
1
sumo
Jeśli jesz jak zapaśnik sumo, będziesz wyglądać jak zapaśnik sumo
Zapaśnicy sumo przestrzegają swoich zasad żywieniowych. Na początek nie zjadają dużego śniadania. Od razu po przebudzeniu  rozpoczynają  trening, który zajmuje im większość czasu w  godzinach porannych. Następnie zjadają gigantyczną porcję lunchu w godzinach popołudniowych. Potem przychodzi czas na odpoczynek w łóżku. Zapaśnicy sumo co najwyżej jedzą dwa ogromne posiłki, dwa razy dziennie. Podsumowując, bez względu na to jak dużo ćwiczysz, jeśli jednorazowo zjadasz duże porcje jedzenia, nawet jeden czy dwa razy dziennie, to twoje nawyki żywieniowe są duże, a ty możesz być pewien, że przybierzesz na wadze. Jedzenie zbyt dużych porcji  lub wybór fast foodów na miejsce zdrowej żywności będzie przewyższać ilość czasu i wysiłku włożonego w ćwiczenia fizyczne. Należy więc zrównoważyć dietę, ilość i rodzaj wykonywanych ćwiczeń  fizycznych i ilość snu, a  utrzymanie zdrowej wagi i zdrowego stylu życia stanie się łatwością.
2
zdrowe jedzenie
Zdrowe metody gotowania
Gdy Japończycy gotują, wybierają zdrowe metody gotowania, oleje zdrowe dla serca i całego ciała, nie narażają również surowych produktów  na działanie zbyt wysokich temperatur przez dłuższy czas. Japończycy nie stronią również od świeżej żywności i  warzyw jedzonych na surowo. Ogólnie ten styl przygotowywania posiłków sprzyja naszemu zdrowiu i zapewnia prawidłowe trawienie.

Światło daje życie
Pomysł, że światło daje życie przekłada się na koncepcję mówiącą, że żywność pochłania energię,  aby przetrwać i dojrzewać. Owoce i warzywa, które rozwijają się w okresie letnim pomagają schłodzić ciało i pozwalają  mu dostosować się do letnich upałów, natomiast pokarmy, które rozwijają  się w zimie zazwyczaj zawierają więcej kalorii, aby utrzymać ciepło naszych ciał w zimniejszych porach roku. Owoce i warzywa to podstawa zdrowej diety, organizm może jednak potrzebować również innych rodzajów pokarmów, więc jedzenie różnorodnego  pożywienia  jest najlepszym sposobem, aby upewnić się, że Twój organizm ma dostarczone odpowiednie ilości składników odżywczych, których potrzebuje, aby zachować zdrowie i silny.
3
japoński ogród
Zdrowe podejście do życia
Japończycy poświęcają  mniej czasu na jedzenie i znajdują czas, aby po prostu cieszyć się życiem. To oznacza, że po pierwsze  jedzą szeroki zakres produktów spożywczych, ale w uzupełnieniu do ich zdrowego podejścia do jedzenia, spędzają dużo czasu na świeżym  powietrzu, wykonywaniu ćwiczeń fizycznych i wykazują najprostsze  aktywności takie jak jazda na rowerze czy długie spacery.

Gorąca kąpiel przedłuża życie
Kto nie lubi długich, gorących kąpieli? Rozluźniają  mięśnie, poprawiają krążenie krwi i zapewniają uczucie spokoju. Wielu Japończyków bierze  gorącą kąpiel regularnie dzięki czemu poprawia się jakość ich skóry, przyspiesza proces trawienia, a ostatecznie uważają, że przyczynia się to do długotrwałego życia.
4
Japonka
Unikaj płynów podczas posiłku
Wielu ludzi w Japonii unika picia wszelkiego rodzaju cieczy podczas jedzenia, ponieważ wierzą, że ma to zły wpływ na trawienie. Niektórzy naukowcy uważają, że woda neutralizuje kwas żołądkowy wytwarzany abyśmy mogli trawić pokarmy, powoduje to zwiększenie zapotrzebowania organizmu w energię, aby móc zakończyć proces trawienia. płynów można też dostarczyć organizmowi przez spożywanie pokarmów takich jak owoce, warzywa i zupy.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

zapalenie zatok
ból zęba :)
rozstępy

Komentarze (0)

* Pola wymagane