Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jakie badania należy wykonywać regularnie?

Jakie badania należy wykonywać regularnie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Dzięki regularnym testom medycznym można wykryć problemy we wczesnej fazie ich powstawania, przez co nie mają one szans rozwinąć się w poważne schorzenia. Szczególnie kobiety powinny pamiętać o konieczności wykonywania badań odpowiednich dla ich wieku, dzięki czemu zapewnią sobie zdrowie i energię do prowadzenia aktywnego życia do późnych lat.
1
badanie cholesterolu
Profil lipidowy cholesterolu
Cholesterol jest składnikiem krwi, który ma bardzo istotne znaczenie dla prawidłowego działania komórek. Gdy lekarz przepisuje ci badanie krwi, jednym z jego elementów jest właśnie pomiar poziomu cholesterolu. Jeśli poziom lipidów w twojej krwi jest wysoki, lekarz może przepisać ci leki obniżające cholesterol.

Badanie poziomu glukozy we krwi - badanie cukrzyków
Glukoza jest substancją w ludzkiej krwi, która wspomaga właściwy metabolizm spożytych pokarmów. Wytwarzana w wątrobie insulina odpowiedzialna jest za usuwanie z organizmu nadmiaru glukozy tak, aby nie wyrządziła ona szkód. Kiedy organizm nie nadąża z produkcją insuliny, poziom glukozy zaczyna rosnąć, powodując uszkodzenia naczyń krwionośnych w organizmie, co może w konsekwencji prowadzić rozwinięcia chorób serca, wylewów, utraty wzroku, problemów z krążeniem i innych dolegliwości medycznych. Stan taki nazywamy cukrzycą. Cukrzycę można wykryć szeregiem testów medycznych.
2
badanie gęstości krwi
Badanie gęstości kości - test osteoporozy
Test na gęstość kości, nazywany testem DEXA, wykorzystuje niewielkie ilości promieni Rentgena do określenia grubości naszego kośćca w określonych punktach ciała. Dzięki badaniu temu można wykryć osteoporozę bądź też wycieranie się kości, przypadłość charakterystyczną dla starszych kobiet. Badanie to jest bardzo proste i bezbolesne. Może zostać ono przeprowadzone zarówno w szpitalu, jak i w gabinecie lekarskim.

Badanie na obecność żółtaczki typu C
Żółtaczka typu C jest chorobą, która może mieć poważny wpływ na twoje zdrowie. Może zdarzyć się, że dana osoba zachorowała na tą chorobę na skutek transfuzji krwi, bowiem w przeszłości testy wykrywające wirus we krwi nie były tak dokładne, jak dziś. Badanie to wykrywa obecność wirusa we krwi pacjenta.
3
badania psychologiczne
Badanie na depresję
Środowisko medyczne zadecydowało ostatnio, aby do standardowych testów medycznych wykonywanych okresowo dołączyć także badanie pacjenta pod kątem depresji. W teście tym lekarz zadaje pacjentowi szereg pytań, dzięki którym może stwierdzić, czy pacjent cierpi na tę chorobę.

Jeśli zastanawiasz się, czy potrzebujesz któregoś z opisanych powyżej testów, skontaktuj się ze swoim lekarzem, aby zaczerpnąć informacji i poszerzyć swoją wiedzę na temat właściwej ochrony twojego zdrowia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Anemia (niedokrwistość), pojawia się, kiedy w naszym organizmie gwałtownie spada liczba czerwonych krwinek, lub spada...
Jak zapobiegać anemii?
Anemia (niedokrwistość), pojawia się, kiedy w naszym organizmie gwałtownie spada...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt