Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Suplementy Żywieniowe > Jakie właściwości zdrowotne posiada spirulina?

Jakie właściwości zdrowotne posiada spirulina?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Spirulina jest jedną z najstarszych form życia na ziemi. Jest ona cynobakterią, która jest rodzajem niebieskozielonych glonów całkowicie jadalnych. Stosuje się ją jako suplement diety zwierząt oraz sportowców. Sto gram spiruliny dostarcza 290 kalorii oraz wiele składników odżywczych. Spirulina wpływa korzystnie na skórę, włosy oraz na ogólne zdrowie. Kilka z jej ciekawych właściwości znajdziesz poniżej.
1
spirulina właściwości
Obniża poziom cholesterolu
Spirulina może zwiększyć wchłanianie składników odżywczych i wyeliminować gromadzenie się cholesterolu w żyłach. Regularne spożywanie spiruliny zmniejsza poziom LDL, a zwiększa poziom dobrego. Przyczynia się do utraty wagi.

Źródło przeciwutleniaczy
Przeciwutleniacze zapobiegają uszkodzeniom komórek oraz zabijają i neutralizują wolne rodniki. Spirulina również zapobiega procesom starzenia się. Czynnik, który jest za to odpowiedzialny nazywa się fikocyjaniną i jest ona także silnym środkiem przeciwzapalnym.
2
spirulina właściwości zdrowotne
Źródło białka
Spirulina składa się w 50-60% z białka, a także zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, których potrzebuje organizm. Dlatego można całkowicie zastąpić białkowe proszki, proszkiem ze spiruliny. Spirulinę w proszku można dodawać do koktajli i potraw.

Przeciw starzeniu się
Tyrozyna jest odpowiedzialna za spowolnienie starzenia się w komórek skóry. Na szczęście spirulina jest bogata w tę substancję oraz witaminę E i selen. Przeciwutleniacze obecne w spirulinie eliminuja wolne rodniki, które odpowiadają za starzenie się skóry. Spożywanie spiruliny na co dzień, a także nakładanie jej na twarz jako maseczkę, korzystnie wpłynie na wygląd i zdrowie skóry. Stosuj maseczkę 3 razy w tygodniu.
3
spirulina zalety
Zdrowie włosów
Spirulina znajduje szerokie zastosowanie w pielęgnacji włosów. Pomaga także w walce z łupieżem. W tym celu stosuj spirulinę jako maseczkę na włosy. Wymieszaj 5-6 łyżek spiruliny z 5-6 łyżkami mleka kokosowego, wymieszaj do uzyskania grubej pasty. Nałóż na skórę głowy i włosy, pozostawiając ją na 3-4 godziny. Jeśli to możliwe, zostaw maseczkę na noc.

Przeciw alergiom
Spirulina jest silnym anty alergenem. Wpływa ona na organizm poprzez zmniejszenie stanu zapalnego, który powoduje, że ludzie doświadczają problemów z zatokami i katarem. Regularne spożywanie spiruliny zmniejszy ryzyko przeziębienia, podrażnienia nosa i innych objawów alergicznych.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt