Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Skóra sucha i wrażliwa > 9 sposobów na to, aby zachować miękkość ust

9 sposobów na to, aby zachować miękkość ust

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Gdy Twoje usta stają się spierzchnięte, nie powinnaś tego ignorować. Dzieje się tak za sprawą zimnego i suchego powietrza. Jeśli cierpisz z powodu suchej, łuszczącej się lub nawet bolącej skóry ust, poznaj dziewięć skutecznych sposobów, które pomogą zaradzić temu problemowi oraz utrzymać piękne i nawilżone usta.
1
Domowy miód
Miód jest substancją utrzymującą wilgotność, co oznacza, że blokuje wysuszanie skóry. Odrobinę miodu w połączeniu z cukrem (delikatne działanie złuszczające) i olejku migdałowego wcieraj delikatnie w usta. Pomoże ci to nawilżyć i złuszczyć stary, martwy naskórek.
Szczotka z miękkim włosiem
Jeśli już zastosowałaś miód, cukier i olejek migdałowy, spróbuj bardzo delikatnie wykonać peeling przy pomocy szczoteczki do zębów z miękkim włosiem. Wykonaj taki zabieg jeden lub dwa razy dziennie.
Wosk pszczeli
Wosk pszczeli to świetny balsam domowej roboty, który tworzy warstwę ochronną na ustach w taki sposób, że nie potrzebujesz go uzupełniać przez godzinę. Świetnie leczy spierzchnięte wargi, nadaje im elastyczności i sprawia, że świetnie wyglądają.
2
Pij dużo wody
Dobra rada na życie, a jeszcze lepsza jeśli chodzi o suche i łuszczące się wargi. Jeśli nawilżone jest twoje ciało, to usta również. Jeżeli masz problemy z wypiciem ośmiu szklanek wody dziennie, spróbuj uzupełnić ją odrobiną soku z cytryny, kiwi lub innym.
Balsamy nawilżające
Jeśli kupujesz balsamy lub środki do ochrony ust, zwróć uwagę na te, które zawierają olej kokosowy, masło Shea, masło kakaowe lub wosk pszczeli, co pomoże dodatkowo zatrzymać wilgoć w ustach. Unikaj produktów z zawartością mentolu oraz kamfory.
Własny balsam
Dla lubiących nowinki, ciekawą propozycją może się okazać wykonanie własnego balsamu z oleju kokosowego, który należy pozostawić na ustach przez całą noc. Rano będą miękkie, elastyczne i pozbawione pęknięć. Możesz uzupełnić olej kokosowy masłem kokosowym i woskiem pszczelim. Wszystko razem stanowi świetne antidotum na regenerację ust.
3
Olej migdałowy
Ten bogaty olejek do ciała może być stosowany od stóp do głów, w tym również na wysuszone, spierzchnięte usta.
Witamina E
Jeśli Twoje usta zaczynają pękać, a nawet boleć, otwórz kapsułkę witaminy E i umieść trochę jej zawartości na usta. Problem szybko zniknie.
Nawilżacz
Klimat, jaki u nas występuje, wymaga posiadania nawilżacza. Ogrzewanie i klimatyzacja znacznie wysuszają powietrze, dlatego warto zainwestować około 100 zł w elektroniczny nawilżacz lub do 20 zł w przypadku ceramicznego nawilżacza. Dzięki temu pozbędziesz się suchej skóry ust, a dodatkowo odczujesz znaczną różnicę w jakości snu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podczas zimy twoja skóra wymaga szczególnej troski. Bywa delikatna, zaczerwieniona i przesuszona, ponieważ reaguje na...
Jak chronić skórę w zimie?
Podczas zimy twoja skóra wymaga szczególnej troski. Bywa delikatna, zaczerwieniona...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt