Rodzina

Jak dzielić obowiązki rodzicielskie?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Wszystkie obowiązki domowe są na twojej głowie? Ma się narodzić dziecko? Wówczas obowiązków jeszcze przybędzie. Musisz zadbać, aby mąż i starsze dzieci nauczyły Ci się pomagać, bo sama nie dasz rady!
1
Proś o pomoc i wyrażaj jasno, czego oczekujesz od domowników. Np. do męża: „Chcę aby kąpiel dzieci była Twoim obowiązkiem,” tym czasie Ty możesz przygotować kolacje.
2
Przedyskutuj z partnerem opinie na temat obowiązków rodzicielskich i sposobu wychowywania dzieci, ale nigdy nie rób tego przy dziecku. Może się okazać, że Twój partner ma inny pogląd na ten temat. Musicie dojść do porozumienia.
3
Zróbcie listę rodzicielskich obowiązków i obowiązków domowych. Uwzględnijcie sposób, w jaki chcecie karać wasze pociechy, gdy są nieposłuszne. Ustal, jakie prace domowe mają być wykonywane codziennie, jakie co tydzień. Przydzielcie pewne obowiązki swoim dzieciom. One również muszą w nich uczestniczyć. Może to być sprzątanie ich pokoju, ścieranie kurzy, itp. czyli dopasowane do wieku dzieci i ich możliwości.
4
Przedstaw wasze decyzje dzieciom i zaznacz, że muszą się do tego zastosować. Zapoznaj je z karą, jaka dostana, jeśli się nie wywiążą z wyznaczonych obowiązków, czyli np., że nie będą oglądać bajki danego dnia, albo, gdy są starsze, że nie wyjdą wieczorem itp.
5
Podziel równo obowiązki, aby się nie okazało, że któreś dziecko będzie się czuło pokrzywdzone, bo ma więcej do zrobienia niż drugie.
6
Nie zapominaj o znalezieniu czasu tylko dla was dwoje. Rodzicielstwo pochłania cały wasz czas i czasem was przytłacza. Pamiętajcie, że wasze dzieci istnieją są owocem waszej miłości. Zorganizujcie od czasu do czasu wyjście tylko we dwoje, może być do kina na wieczorny seans, albo na intymną kolację. To pozwoli Wam na chwilę zapomnieć o obowiązkach domowych i zrelaksować się, a co najważniejsze wzmocni waszą więź i potrzebę bliskości. Planując takie wyjście, poszukajcie opiekunki, która zostanie w domu na czas waszej nieobecności.
?

Wskazówki
* Unikaj kłótni z partnerem, szczególnie w obecności dzieci.
* Rozmawiaj z partnerem, podejmujcie razem decyzje wychowawcze. Jeżeli coś ci nie odpowiada, powiedz mu o tym.
* Stracicie autorytet w oczach dzieci, jeżeli będziecie przy nich, co chwila zmieniać decyzje dotyczące dyscypliny.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Tamara
10.08.2010
Jeśli się od początku nie określi obowiązków - jeszcze przed ślubem to potem wprowadzenie jakiś zmian jest niezwykle trudne. Również wpływ na to ma wychowanie małżonka, jeśli w domu rodzinnym nie sprzątał bo robiła to za niego mamusia to szanse na to, że się zmieni są minimalne, wręcz żadne.