Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > 10 domowych składników, które pomogą Ci pozostać zawsze piękną

10 domowych składników, które pomogą Ci pozostać zawsze piękną

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Domowe kosmetyki można wykonać w bardzo prosty sposób zwłaszcza, że wiele przepisów zawiera podobne składniki kojące. Wystarczy, że znajdziesz w swoim domu kilka produktów, a będziesz mogła wiele kosmetyków przygotować samodzielnie. Co więcej unikniesz dzięki temu dodatkowej chemii, która jest zawarta w wielu renomowanych produktach. Możesz przygotować między innymi własne mydło, płyny, preparaty do pielęgnacji włosów czy regeneracji skóry. Oto 10 składników, które prawdopodobnie masz w domu i które potrafią czynić cuda.
1
Olej kokosowy
Nie jest tajemnicą, że olej kokosowy ma wielu zwolenników ze względu na swoje wszechstronne zastosowanie. Ten uniwersalny składnik może być stosowany do gojenia, nawilżania jak również przygotowania koktajli oraz gotowania. Upewnij się, że jest to nieprzetworzony olej organicznego pochodzenia.
Olejki eteryczne
Są to bardzo pożyteczne składniki używane nie tylko przez terapeutów przy aromaterapii, ale świetnie nadają się również do pielęgnacji ciała oraz dbania o jego piękno od wewnątrz. Spróbuj geranium dla skóry suchej, szałwii do leczenia obrzęków i ylang ylang dla skóry z trądzikiem.
2
Ocet jabłkowy
Jest to uniwersalny składnik kosmetyczny oraz ważny element każdego gospodarstwa domowego. Stanowi też źródło potasu, pektyny, kwasu jabłkowego, wapna, enzymów, białka oraz pożytecznych bakterii. Ponadto ocet jabłkowy wykazuje działanie antybakteryjne, antyseptyczne, pomaga utrzymać równowagę pH, jest skuteczny w leczeniu trądziku, łupieżu i innych problemów związanych ze skórą (włączając problemy z włosami). Jeśli znajdziesz surowy, niefiltrowany, organiczny ocet jabłkowy, uzyskasz wszystkie korzyści z niego płynące.
Wosk pszczeli
Wosk pszczeli tworzy piękna warstwę ochronną na skórze, a jednocześnie pozwala jej oddychać, co oznacza, że jest doskonały do leczenia drobnych podrażnień. Pomaga on również w odzyskaniu pięknej tekstury skóry. Weganie mogą używać wosku Carnauba.
3
Masło Shea
Zawiera w sobie cenne witaminy A i E, dzięki czemu idealnie nadaje się do balsamów nawilżających do ciała.
Miód
Surowy miód jest panaceum dla każdego typu skóry, nie tylko działa nawilżająco, ale również hamuje zatykanie porów. Możesz używać go na skórę suchą, wrażliwą lub też trądzikową. Jeśli uda Ci się zakupić naturalny, organiczny miód i będziesz spożywać go regularnie - około jedną łyżeczkę dziennie - możesz uniknąć sezonowych alergii.
Soda
Soda oczyszczona w zasadzie pochłania wszystko, co niekorzystne - między innymi nieprzyjemny zapach z lodówki, a jeśli chodzi o zastosowanie w pielęgnacji cery, może absorbować oleje i zanieczyszczenia z porów, co może znacząco wpłynąć na jakość i zdrowie skóry.
4
Oczar wirginijski
Ten łagodny składnik doskonale zwalcza stany zapalne i reguluje produkcję ropy, zatem jest idealny dla każdego, kto posiada tłustą lub wrażliwą skórę lub też skłonną do trądziku, na skaleczenia oraz zadrapania. Możesz używać go również jako środka tonizującego lub mieszaj go z innymi składnikami.
Aloes
Wypróbowane i sprawdzone lekarstwo na oparzenia słoneczne jak również jako środek nawilżający, kojący podrażnienia, trądzik i ugryzienia.
Glina
Smarowanie gliną całej twarzy nie jest nowym sekretem piękna. Glinki kosmetyczne mogą być również wykorzystywane jako bogate źródło składników mineralnych. Okazują się również skuteczne w leczeniu egzemy, wykazują działanie złuszczające oraz nawilżające.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Naturalny peeling cukrowy to świetna propozycja dla osób, które mają wrażliwą skórę i nie lubią używać kosmetyków...
Naturalny peeling cukrowy z dodatkiem migdałów
Naturalny peeling cukrowy to świetna propozycja dla osób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt