Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Zawroty głowy: Najczęstsze przyczyny

Zawroty głowy: Najczęstsze przyczyny

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Prawie każdy zna to uczucie: lekkie zawroty głowy, chwilowe zamroczenie i nagłe osłabienie organizmu. Te objawy pojawią się nagle, często przy zbyt szybkiej zmianie pozycji, jako efekt przebywania zbyt długo na słońcu lub jako skutek nadużycia alkoholu. Czasami jednak występują bez żadnej wyraźniej przyczyny zewnętrznej podczas wykonywania zwykłych, codziennych czynności, negatywnie wpływając tym samym na jakość naszego życia. Jeśli pojawiają się często i nie są spowodowane żadnym bodźcem zewnętrznym, wówczas koniecznie należy skontaktować się z lekarzem. Często zawroty głowy mogą być bowiem objawem choroby. Jakiej? Oto możliwe diagnozy.
1
Zapalenie ucha wewnętrznego
Oczy i uszy są ściśle związane z poczuciem równowagi. W przypadku wystąpienia infekcji ucha wewnętrznego może dojść do zaburzenia równowagi i wystąpienia nagłych zawrotów głowy. Ich przyczyną może być również zapalenie zatok, które powoduje wzrost ciśnienia w uszach, przez co czujemy się słabo, nasza głowa wiruje. Gwałtowne zawroty głowy może powodować także nadmierne nagromadzenie woskowiny w uszach.

<>Odwodnienie
Odpowiedni poziom płynów w organizmie jest niezbędny dla utrzymania prawidłowego ciśnienie krwi. Kiedy organizm jest odwodniony, a ciśnienie krwi spada, dochodzi do występowania nagłych zawrotów głowy. Regularne uzupełnianie poziomu płynów jest niezbędne dla dobrego samopoczucia i funkcjonowania organizmu.
2
Niskie stężenie glukozy we krwi
Kiedy poziom glukozy we krwi nagle spada, organizm zaczyna czerpać z nagromadzonych zapasów energii. Odczuwamy to wówczas jako nieprzyjemne kręcenie się w głowie. Pomóc może wypicie szklanki soku lub zjedzenie owocu.

Nagły spadek ciśnienia krwi
Zawroty głowy występują przy nagłym spadku ciśnienia krwi. Efekt ten nazywany jest hipotonią ortostatyczną. Jest to nagłe obniżenie ciśnienia skurczowego o co najmniej 20 mmHg lub rozkurczowego o co najmniej 10 mmHg. Hipotonia często występuje podczas szybkiej zmiany pozycji z siedzącej na stojącą, po długim staniu, przebywaniu w zatłoczonym, gorącym pomieszczeniu lub po nadmiernym wysiłku.
3
Skutki uboczne przyjmowania leków
Niektóre leki przeciwbólowe lub antybiotyki obniżają ciśnienie krwi, co powoduje wystąpienie skutków ubocznych w postaci zawrotów głowy. Jeśli przyjmujemy nowy lek, zawroty głowy mogą sygnalizować reakcję alergiczną. Każdy przypadek występowania skutków ubocznych należy skonsultować z lekarzem.

Zaburzenie funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego
Inne możliwe przyczyny zawrotów głowy to zaburzenia dopływu krwi do mózgu, zaburzenia rytmu serca lub wada zastawkowa serca. Jeśli zawroty głowy pojawiają się regularnie, należy skonsultować się z lekarzem i zasugerować konieczność wykonania badań układu sercowo-naczyniowego.
4
Schorzenia neurologiczne
Choroba Parkinsona czy stwardnienie rozsiane mogą powodować postępującą utratę równowagi, na którą mogą wykazywać nagle pojawiające się zawroty głowy. Choroby te wpływają na pień mózgu i móżdżek, części mózgu, które są odpowiedzialne za postawę i ruch. Lekarz może wykonać pewne testy diagnostyczne, które pomogą określić, czy przyczyną zawrotów głowy są właśnie te choroby.

Zaburzenia lękowo-depresyjne
Niektóre rodzaje zaburzeń lękowych mogą powodować bóle głowy i uczucie kręcenia się w głowie, które uniemożliwia utrzymanie równowagi. Może to być efekt zwiększonego napięcia, które ogranicza dopływ krwi do mózgu.
5
Anemia
Dieta uboga w żelazo prowadzi do anemii, czyli niedoboru czerwonych krwinek. Obok zawrotów głowy typowymi jej objawami są także: senność, osłabienie, przesuszone i łamliwe włosy, problemy z pamięcią i koncentracją. Leczenie obejmuje zmiany w diecie i korzystanie z suplementów żelaza. Pokarmy bogate w żelazo to m.in. szpinak, czerwone mięso, drób, fasola, zielone, liściaste warzywa.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wyobraź sobie, że stoisz na krawędzi wysokiego klifu i czujesz w żołądku, że możesz zaraz spaść. Wiele osób twierdzi,...
Jak rozpoznać zawroty głowy?
Wyobraź sobie, że stoisz na krawędzi wysokiego klifu i czujesz w żołądku, że możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt