Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Warzywa > Sześć twórczych sposobów na dłuższe przechowywanie jedzenia

Sześć twórczych sposobów na dłuższe przechowywanie jedzenia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wszystkie produkty żywnościowe łatwo się psują, a czasem się zdarza, że trudno jest je wykorzystać przed upływem terminu przydatności do spożycia. Dlatego skala marnotrawienia żywności, a co się z tym bezpośrednio wiąże, także pieniędzy, jest tak ogromna. Wystarczy przestrzegać kilku prostych wskazówek, aby zmniejszyć psucie się żywności i zaoszczędzić dzięki temu sporo pieniędzy. Oto kilka sztuczek, które mogą okazać się bardzo przydatne:
1
Worki do przechowywania warzyw
Nie trzeba przechowywać wszystkich warzyw w lodówce, aby pozostały świeże. Cebula, czosnek, szalotka i ziemniaki nie powinny być w niej trzymane, ponieważ spowoduje to ich szybsze psucie. Warzywa korzeniowe lepiej przechowywać w suchym miejscu, dzięki czemu przedłuża się im trwałość. Większość gospodarstw domowych nie posiada dziś piwnic, dlatego najlepszą opcją jest przechowywanie warzyw w workach, które ochronią je przed światłem, zimnem i nie będą wcześniej kiełkować.
Korzystaj z hermetycznie zamykanych pojemników
Staraj się nie zostawiać częściowo opróżnionych opakowań po suchych produktach spożywczych. To może uczynić je nieświeże i sprawić, że staną się niejadalne. Dlatego przesypuj pozostałe produkty i suszone owoce do pojemników hermetycznie zamykanych lub innych zastępczych opakowań.
2
Przechowywanie sera
Sery to produkty łatwo psujące się i dlatego powinny być przechowywane w odpowiednich, higienicznych warunkach. Sery żółte można przechowywać w lodówce około 10 dni. Należy jednak pamiętać o zabezpieczeniu ich przed wysychaniem. Zaleca się w tym celu stosowanie folii aluminiowej, papieru pergaminowego lub szczelnie zamykanych pojemników ze szkła, bądź plastiku. Może się zdarzyć, że ser żółty wyschnie, jednak można wykorzystać go do posypania kanapek, pizzy, makaronu czy zapiekanek.
Zgrzewarka próżniowa
Jest to niezwykle przydatne urządzenie, które pozwoli utrzymać świeżą żywność. Dotykasz jeden przycisk, a urządzenie zamyka produkt w szczelnej torebce próżniowej. Tak zapakowaną żywność przechowujemy w lodówce lub w zamrażarce nawet przez kilka miesięcy. Urządzenie jest drogie, więc można użyć alternatywnych sposobów dla osiągnięcia podobnego efektu - czyli na przykład słomki w plastikowej torebce.
3
Wygaszacze żywności
Istnieją takie owoce i warzywa, które wytwarzają etylen - hormon roślinny, który przyspiesza dojrzewanie owoców, a w konsekwencji ich starzenie się. Do owoców zawierających ten hormon zaliczamy: jabłka, brzoskwinie, banany, morele, awokado i czarne jagody. Jeśli chcemy przedłużyć zdatność do spożycia owoców i warzyw, trzymajmy je jak najdalej od wyżej wymienionych owoców- czyli producentów etylenu.
Przechowywanie ziół
Utrzymanie ziół - tak, aby były świeże przez dłuższy czas - nie jest łatwym zadaniem. Potrzebny jest im stały dopływ wody, aby mogły zachować swój aromat i smak przez długi czas. Możesz łodygi ściętych ziół zanurzyć w wodzie, a po każdorazowym użyciu przycinać pędy. Tak przechowujemy między innymi: bazylię, natkę pietruszki oraz kolendrę. Zioła, które mają sztywniejsze liście, wystarczy owinąć wilgotnym papierowym ręcznikiem i umieścić je w foliowym woreczku i włożyć do lodówki.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zioła kuchenne są roślinami, które ciągle na nowo odrastają, więc jeśli masz je w ogrodzie, nie bój się ich zrywać czy...
Jak uprawiać zioła?
Zioła kuchenne są roślinami, które ciągle na nowo odrastają, więc jeśli masz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt