Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cukrzyca > Siedem przypraw, które znormalizują poziom cukru we krwi

Siedem przypraw, które znormalizują poziom cukru we krwi

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Cukrzyca jest chorobą autoimmunologiczną, która niszczy trzustkę i uniemożliwia produkcję insuliny. Przyczyny jej powstawania nie zostały do tej pory jednoznacznie wyjaśnione, a zasadniczą rolę w jej tworzeniu mają czynniki genetyczne oraz środowiskowe. Wysoki poziom cukru we krwi może powodować bóle głowy i niewyraźne widzenie, a długotrwałe komplikacje obejmują choroby nerek i serca. Istnieją domowe środki, pomagające regulować poziom cukru we krwi. Oto kilka przypraw, które są w stanie sprostać temu zadaniu:
1
Cynamon
Cynamon poprawia wrażliwość na insulinę, obniża poziom cukru we krwi oraz pomaga kontrolować wagę. Istnieje wiele sposobów, w które możesz go wykorzystać; na przykład w kawie czy herbacie. W trakcie badań klinicznych, które zostały przeprowadzone w celu przetestowania, jaki wpływ na cukrzycę ma cynamon, podawano go w kapsułkach osobom chorym przez okres 40 dni. Okazało się, że wyniki testów były pozytywne, gdyż poziom cukru we krwi na czczo, jak też cholesterolu LDL u badanych znacznie się obniżył. Do zagadnienia należy jednak podejść z pewną ostrożnością, gdyż spożywanie zbyt dużej ilości cynamonu może spowodować problemy z żołądkiem.
2
Kozieradka
Badania przeprowadzone pod tym kierunkiem wykazały, że kozieradka ma korzystny wpływ na utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru we krwi i poprawę wrażliwości na insulinę.

Imbir
Imbir jest powszechnie używaną przyprawą, zwłaszcza w kuchni azjatyckiej. Badania pod kątem cukrzycy, wrażliwości na insulinę, czy na obniżenie poziomu cholesterolu były przeprowadzane do tej pory głównie na zwierzętach, jednak dalsze testy są już prowadzone na ludziach.
3
Kurkuma
Kurkumę można kupić w formie sproszkowanej, jak również w postaci korzenia. Jest od dawna stosowana w medycynie azjatyckiej jako zioło przeciwzapalne i przydatne w detoksykacji organizmu. Do tej pory nie podano wyników badań na temat wpływu kurkumy na cukrzycę. Jednakże inne testy wykazały, że cukrzyca wywołuje wiele stanów zapalnych, zatem można śmiało ją zastosować. Ponadto wiadomo, że kurkuma umożliwia wydzielanie insuliny.

Żeń- szeń
Żeń- szeń pomaga normalizować poziom cukru we krwi. Więc może również być pomocny w poprawie wrażliwości na insulinę. Jest stosowany od dawna w medycynie wschodniej.

Szałwia
Szałwia może być stosowana w postaci herbaty, która jest bardzo smaczna i skuteczna w regulowaniu poziomu cukru we krwi oraz insuliny. Poprawia też funkcjonowanie wątroby.
4
Zielona herbata
Polifenol zawarty w zielonej herbacie jest skutecznym przeciwutleniaczem, który reguluje proces uwalniania cukrów z krwi, jak również steruje poziomem insuliny. Zielona herbata jest doskonałym napojem relaksującym, można ją też spożywać przed każdym posiłkiem.
Zawarcie w codziennym jadłospisie wymienionych przypraw może być z różnych przyczyn trudne, dlatego spróbuj wprowadzić do swojej diety zamienniki w postaci suplementów, ale tylko w odniesieniu do tych przypraw, których nie możesz konsumować, czy stosować jako dodatek do potraw.

Co oznacza stan przedcukrzycowy
Stan przedcukrzycowy to taki moment w naszym organizmie, gdzie poziom cukru we krwi osiąga poziom podwyższony, którego nie należy bagatelizować. Dlatego oprócz stałej kontroli poziomu cukru we krwi można spróbować wykorzystać jedną z wymienionych metod leczenia - z zastosowaniem wskazanych przypraw czy herbaty. Pamiętaj, że konieczne jest też prowadzenie dalszych obserwacji organizmu pod kątem reagowania na zastosowane przez nas formy leczenia. Kto wie, może obejdzie się bez zastosowania leków czy insuliny.
Przeczytaj teraz: Jak wykryć cukrzycę?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Najczęstszymi objawami cukrzycy są niewyraźne widzenie, skrajne zmęczenie, pragnienie i uczucie ciągłego głodu,...
4 nietypowe objawy cukrzycy
Najczęstszymi objawami cukrzycy są niewyraźne widzenie, skrajne zmęczenie, pragnienie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt