Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Jeśli cierpisz na nadciśnienie, tych 6 produktów może Cię uratować

Jeśli cierpisz na nadciśnienie, tych 6 produktów może Cię uratować

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Ciśnienie krwi jest ściśle związane z siłą i ilością uderzeń serca oraz ze średnicą i poziomem elastyczności ścian żył. Nadciśnienie pojawia się wtedy, gdy ciśnienie krwi nadmiernie je uciska. Jeśli nie podejmie się w takim przypadku odpowiedniej terapii, pacjent może zacząć chorować na serce, doznać zawału lub udaru. Grozi mu również niewydolność nerek.
1
Kiedy krew pompowana jest przez serce z odpowiednią częstotliwością, ciśnienie krwi pozostaje na prawidłowym poziomie. Jego odpowiednią wysokość określa się zarówno ze względu na wiek, jak i na płeć, jednak przyjmuje się, że jeśli przekracza 140/90, to jest to wartość alarmująca i świadcząca o nadciśnieniu. Nadciśnienie krwi możemy odziedziczyć w genach, ale choroba ta wywoływana jest też często przez alkoholizm, brak aktywności fizycznej, stres, otyłość, nadmierne spożywanie soli, regularne stosowanie tabletek antykoncepcyjnych, długotrwałe zażywanie leków przeciwbólowych, a także choroby nerek. Nadciśnienie często leczone jest przy pomocy leków dostępnych w aptece, jednak istnieje wiele naturalnych środków, które mogą być pomocne w leczeniu tego schorzenia. A oto kilka z nich:
2
Cytryny
Cytryny zawierają dużą ilość witaminy C oraz przeciwutleniaczy, które łagodzą efekty szkodliwego działania wolnych rodników. Pomagają też w zmiękczaniu naczyń krwionośnych, co ma duże znaczenie w terapii nadciśnienia. Wystarczy wypijać przy każdej okazji szklankę wody z sokiem z cytryny. Nie tylko pomoże zmniejszyć ciśnienie, ale także pozwoli na lepsze nawodnienie organizmu.

Pestki arbuza
Substancje znajdujące się w pestkach arbuza wykazują właściwości, które pozwalają na rozszerzanie naczyń krwionośnych, a co za tym idzie, obniżanie ciśnienia krwi. Pestki można zmielić na proszek i dodawać do napojów.
3
Czosnek
Spożywanie czosnku powoduje w organizmie zwiększenie produkcji siarkowodoru i tlenku azotu, które wywołują rozkurczanie się naczyń krwionośnych i normalizowanie ciśnienia krwi. Czosnek można dodawać do potraw lub zjadać dwa ząbki rano na pusty żołądek.

Banany
Potas zawarty w bananach zmniejsza negatywne skutki działania sodu. Zjadanie codziennie świeżych bananów to doskonały pomysł w przypadku osób cierpiących na nadciśnienie.
4
Woda kokosowa
Osoby cierpiące na nadciśnienie powinny wypijać codziennie co najmniej 8 szklanek wody. Można jednak zawsze zastosować bardziej apetyczną alternatywę i pić wodę kokosową. Jest ona bogata w witaminę C, potas i magnez. Wszystkie te składniki wykazują korzystne działanie w normalizowaniu ciśnienia krwi.

Seler
Warzywo to stanowi bogate źródło składnika o nazwie butylphthalide (3-N-butylphthalide), który wykazuje skuteczne działanie w zmniejszaniu ciśnienia krwi. Wpływa na rozkurcz naczyń krwionośnych i zapewnia prawidłowy przepływ krwi. Składniki selera wykazują też właściwości pozwalające zredukować stres, który jest najczęstszą przyczyną rozwoju nadciśnienia. Aby wykorzystać niezwykłe działanie tego jego składników, warto zjadać codziennie co najmniej jedną łodyżkę selera naciowego.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dietę w nadciśnieniu tętniczym zaliczamy do tzw. leczenia niefarmakologicznego, które stosuje się jako niezbędne...
Jaka dieta przy nadciśnieniu?
Dietę w nadciśnieniu tętniczym zaliczamy do tzw. leczenia niefarmakologicznego, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt