Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > 15 ziół, które zwalczą problemy z górnymi drogami oddechowym

15 ziół, które zwalczą problemy z górnymi drogami oddechowym

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Niezależnie od tego, czy masz kłopoty ze zdrowiem górnych dróg oddechowych czy nie, ważne jest, aby dbać o swoje płuca. Pracują one codziennie, a czynniki takie jak zanieczyszczenia, kurz oraz inne cząstki mikrobiologiczne dostają się do nich często je podrażniając. Możesz pokonać te problemy dzięki wymienionym poniżej ziołom:

Eukaliptus
Eukaliptus dobrze wpływa na drogi oddechowe, zarówno w formie liści, jak i olejku. Najczęściej możemy znaleźć go w syropach oraz pastylkach, jednak możesz go także nałożyć w postaci olejku na skórę (tylko w rozcieńczonej formie), aby złagodzić stan zapalny oraz ból dróg oddechowych. Portale medyczne ostrzegają również, aby nigdy nie przyjmować olejku eukaliptusowego doustnie.
1
Lobelia

Lobelia jest bardzo silnym ziołem i zawiera alkaloid o nazwie lobelina, który niweluje przekrwienie w płucach, a także zmniejsza kaszel poprzez rozluźnienie mięśni. Lobelia może być spożywana w formie herbaty, kapsułek, ekstraktu lub nalewki. Jej dawka nigdy nie powinna przekraczać 20 mg. Spożycie ponad 500 mg może być śmiertelne.

Oregano
Oregano dzięki swoim właściwościom antybakteryjnym, przeciwwirusowym oraz przeciwzapalnym jest świetnym naturalnym środkiem histaminowym oraz eliminującym przekrwienie. Rozcieńczony olejek z oregano wtarty w klatkę piersiową oraz urządzenie do inhalacji otworzą kanały w oskrzelach i płucach przynosząc ulgę.

Mięta
Mięta zawiera mentol, który ułatwia oddychanie poprzez otwarcie dróg oddechowych. Może być spożywana w formie herbaty, olejku, który wciera się w klatkę piersiową (zmniejsza przekrwienie i łagodzi) oraz liści, które można jeść na surowo.
2
Liście babki lancetowatej
Liście babki lancetowatej zawierają aukubiny, garbniki oraz śluz, które redukują choroby oraz infekcję górnych dróg oddechowych. Herbata z liści (suszonych lub świeżych) posiada właściwości przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne, dzięki czemu zmniejsza stan zapalny oraz infekcje płuc.

Korzeń Osha
Korzeń Osha zawiera duże ilości kamfory, która zwiększa krążenie w płucach oraz zmniejsza stany zapalne spowodowane przez alergie, astmę oraz pyłki znajdujące się w powietrzu. Korzeń ten najczęściej znajduje się w pastylkach oraz kroplach na kaszel, które redukują objawy przeziębienia i grypy. Jego właściwości znieczulające są szczególnie pomocne przy bólu gardła. Zioło to dostępne jest również w postaci herbaty, kapsułek oraz nalewki. Korzeń Osha nie powinien być zażywany przez kobiety w ciąży i karmiące.

Czaparal
Czaparal zawiera NDGA oraz antyoksydanty, które zwalczają podrażnienia górnych dróg oddechowych oraz reakcję na histaminy. Zioło to najlepsze efekty daje kiedy jest spożywane w formie herbaty, jednak jest ono również dostępne jako nalewka.
3
Korzeń lukrecji

Zioło to zawiera związki, które wykazują właściwości przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne, przez co zwalczają czynniki powodujące infekcje płuc. Lukrecja zawiera także saponiny, które redukują przekrwienie oraz skurcze oskrzeli. Spożywanie jej w formie herbaty łagodzi gardło oraz usuwa wydzielinę z płuc i przewodu pokarmowego. Okazuje się również, że w niektórych przypadkach może ona zapobiegać powstawaniu komórek nowotworowych w płucach.

Tymianek
Tymianek posiada właściwości przeciwbakteryjne, przeciwhistaminowe, przeciwzapalne, przeciwkaszlowe oraz przeciwgrzybicze, przez co jest silną bronią w walce z przeziębieniem, grypą, zapaleniem zatok, astmą oraz reakcjami alergicznymi. Tymianek pomaga zwalczać infekcje górnych dróg oddechowych spowodowanych wirusami, jak i bakteriami, a także usuwać zalegającą wydzielinę. Może być stosowany w formie naparu, olejku eterycznego wcieranego w klatkę piersiową, może być umieszczony w odparowalniku i wdychany razem z parą, dodany do płynu do płukania ust, a z liści można przyrządzić herbatę. Kobiety w ciąży nie powinny przyjmować tymianku.

Miodunka

Miodunka to silna roślina, która zawiera duże ilości kleju roślinnego oraz posiada właściwości antyoksydacyjne. Może być spożywana na surowo, w postaci nalewki lub kapsułek. Liście można zagotować i wypić w formie herbaty, która złagodzi problemy z drogami oddechowymi.
4
Szałwia

Lista właściwości szałwii jest naprawdę zachwycająca. Działa przeciwbakteryjne, przeciwgrzybiczo, przeciwskurczowo, przeciwzapalnie, przeciwpasożytniczo, przeciwwirusowo, odkażającą, wiatropędnie i rozkurczowo.
Wiele z tych właściwości daje ulgę w problemach z drogami oddechowymi. Szałwia w formie herbaty jest najefektywniejszym sposobem na problemy z oddychaniem, ból gardła oraz przekrwienie. Nie jest zalecana dla kobiet w ciąży oraz dla karmiących.

Dziewanna
Dziewanna zawiera środki przeciwzapalne, które oczyszczają drogi oddechowe, wzmacniają płuca oraz usuwają z nich wydzielinę. Może być spożywana w formie nalewki, jednak najskuteczniejsza okazuje się w postaci herbaty.

Oman

Aby wykazywał on właściwości przeciwbakteryjne, które zwalczają infekcje płuc, należy zagotować liście i spożywać napar 3 razy dziennie do trzech tygodni. Według University of Michigan Health System, zioło to rozrzedza oraz usuwa wydzielinę i jest szczególnie skuteczne przy takich kondycjach jak zapalenie oskrzeli, astma oraz silny kaszel.
5
Podbiał

Dzięki swoim przeciwkaszlowym oraz przeciwzapalnym właściwościom roślina ta jest efektywna w łagodzeniu przewlekłego kaszlu oraz bólu gardła. W Niemczech zabronione jest spożywanie podbiału. Nie jest on także zalecany dla kobiet w ciąży i karmiących, jednak generalnie uważany jest on za bezpieczny. Zazwyczaj spożywa się go w formie herbaty, nie powinno się go jednak stosować dłużej niż miesiąc.

Dzięgiel
Roślina ta działa przeciwskurczowo na tkanki płuc, dlatego przynosi ulgę w suchym i ostrym kaszlu. Dzięki swoim właściwościom przeciwbakteryjnym i wykrztuśnym jest idealnym rozwiązaniem na mętną, przezroczystą lub białą wydzielinę.

Kiedy należy skonsultować się z lekarzem
Nasza planeta stworzyła dla nas wiele lekarstw, a wszystko co musimy zrobić, to posiąść wiedzę na ich temat. Pamiętaj, aby skonsultować się ze swoim lekarzem i ustalić, czy żadne z ziół nie wpływa na działanie innych przyjmowanych leków lub chorobę. Jeśli po tygodniu nie zauważysz żadnej poprawy, również skonsultuj się ze specjalistą.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Babka lancetowata o roślina o wielu cennych dla zdrowia właściwościach. Jednym z zastosowań jej liści jest na przykład...
Jak stosować babkę lancetowatą na gardło i kaszel?
Babka lancetowata o roślina o wielu cennych dla zdrowia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt