Jak zdiagnozować i leczyć wrzody żołądka

_paula_ - specjalista Tipy.pl
2 z 6
Kiedy powstają wrzody żołądka

Wrzody powstają, kiedy na błonie wyściełającej żołądek pojawią się owrzodzenia lub dziury, który powodują ból lub inne zaburzenia. Bakteria H. Pylori może wpływać na cały układ trawienny, co może prowadzić do infekcji i komplikacji. Bardzo często dolegliwość ta pozostaje niezdiagnozowana, ponieważ może zostać mylona z bólem w podbrzuszu, mdłościami czy utratą apetytu. Kiedy owrzodzenie lub dziura w żołądku zostanie podrażniona, może przedostać się przez błonę żołądka. Wtedy soki żołądkowe przedostają się przez uszkodzoną tkankę i wpływają na pobliskie organy, co może okazać się niebezpieczne.

Soki trawienne niszczą tkankę żołądka
Im dłużej wrzody pozostają niezdiagnozowane, tym bardziej przedostają się przez nabłonek żołądka i wyciekają poza niego. Może to prowadzić do łagodnych lub silnych infekcji oraz innych dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Sok trawienny, czyli kwas chlorowodorowy oraz enzym pepsyna mogą przepalić się przez wyściółkę śluzówki, która ochrania żołądek. Jeśli sytuacja taka zdarza się w trybie ciągłym, to trawione jedzenie może podrażniać dane miejsce, a nawet doprowadzić do krwawienia wewnętrznego. Uczucie pieczenia po posiłku, to nic innego jak soki trawienne, które niszczą tkankę żołądka.
« Poprzednia Strona 2 z 6

Powiązane porady

Leczenie bolących żylaków
Afta
wrzody żołądka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane