Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > 6 produktów, które pomogą ci, gdy cierpisz na nadciśnienie tętnicze

6 produktów, które pomogą ci, gdy cierpisz na nadciśnienie tętnicze

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Ciśnienie krwi napędza nasz krwiobieg i jest ściśle powiązane z rytmem serca, średnicą żył i elastycznością ścian naczyniowych. O nadciśnieniu mówimy wtedy, gdy przepływ krwi wywiera zbyt duży nacisk na ściany żylne. To z kolei może doprowadzić do wielu poważnych chorób, a nawet do zawału serca, zapaści i chorób nerek. Kiedy serce pompuje krew w sposób prawidłowy, ciśnienie krwi pozostaje na stałym, zdrowym poziomie. Jednakże, kiedy serce pompuje krew zbyt gwałtownie, ciśnienie krwi wzrasta proporcjonalnie. Prawidłowe wartości ciśnienia są różne i zależą od wieku czy płci. Jednak, kiedy twoje ciśnienie jest wyższe niż 140/90, oznacza to, że możesz cierpieć na nadciśnienie.
1
Wartości ciśnienia mogą zależeć od czynników genetycznych, jak również środowiskowych. Nadciśnienie może być spowodowane przez alkoholizm, niski poziom aktywności fizycznej, stres, nadwagę, wysokie spożycie soli, stosowanie tabletek antykoncepcyjnych, używanie przez dłuższy czas tabletek przeciwbólowych i choroby nerek. Nadciśnienie jest leczone przez niezliczoną ilość środków medycznych, jednak poniżej znajduje się lista naturalnych suplementów, które pomogą ci w przywrócenia ciśnienia do optymalnej wartości. Oto one:
2
Cytryny
Cytryny są bogate w witaminę C i przeciwutleniacze, które są niezwykle pomocne przy zwalczaniu wolnych rodników. Wpływają pozytywnie także na stan naszych żył, co jest bardzo istotne w leczeniu nadciśnienia tętniczego. Jedyną rzeczą, jaką musisz robić, to pić wodę z sokiem cytrynowym każdego dnia. Oprócz tego, że napój ten pomaga w leczeniu nadciśnienia to również sprawi, że twój organizm będzie odpowiednio nawodniony.

Pestki arbuza
Pestki arbuza posiadają właściwości wazodylatacyjne. Upraszczając, wpływają na rozkurcz mięśni gładkich, poszerzenie żył, a co za tym idzie, obniżenie ciśnienia krwi. Pestki możesz zmielić na proszek a następnie dodawać go do kubka ulubionego napoju.
3
Czosnek
Jedzenie czosnku zwiększa produkcję siarkowodoru i tlenku azotu, co wpływa na poziom odprężenia naczyń krwionośnych i obniżenie ciśnienia krwi. Czosnek można dodawać do niemalże każdego posiłku, lub jeść dwa ząbki każdego ranka.
Banany
Potas zawarty w bananach zwalcza konsekwencje płynące ze zbyt wysokiego spożywania sodu. Jedzenie świeżych bananów każdego dnia jest wspaniałym rozwiązaniem dla osób zmagających się z nadciśnieniem tętniczym.
4
Woda kokosowa
Niezwykle ważne dla osób cierpiących na nadciśnienie jest picie, co najmniej ośmiu szklanek wody każdego dnia. Jednakże, zamiast zwykłej wody możesz pić także wodę kokosową, która zawiera spore ilości witaminy C, potasu i magnezu. Te trzy suplementy są niezwykle pomocne w walce z nadciśnieniem.

Seler
Warzywa są bogate w związek zwany butyloftalidem (3-N-butylphthalide), który w znaczący sposób obniża ciśnienie krwi i wpływa na odprężenie żył, co skutkuje powrotem ciśnienia krwi do naturalnego poziomu. Ponadto seler zawiera właściwości przeciw stresowe, co również odbije się na przywróceniu do normalności ciśnienia krwi. Aby to wszystko otrzymać, wystarczy zjadać jedynie korzeń selera dziennie.
Przeczytaj teraz: 4 fakty na temat soli
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Często osoby, u których jeszcze nie zdiagnozowano problemów z wysokim ciśnieniem krwi, mogą nie rozpoznawać objawów,...
Wysokie ciśnienie krwi – objawy i leczenie
Często osoby, u których jeszcze nie zdiagnozowano problemów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt