15 zalet słodkich ziemniaków

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
4 z 4
11. Anemia
Słodkie ziemniaki są źródłem żelaza, który jest skuteczny przeciwko anemii, gdyż przyczynia się do produkcji białych i czerwonych krwinek.

12. Młodsza skóra
Wody, w której gotowałeś ziemniaki możesz użyć na swoją skórę. Zwalcza ona podrażnienia skóry, oczyszcza pory i eliminuje zbędne wypryski. Witamina C poprawia produkcję kolagenu, a witamina E wpływa na lepszy wygląd skóry. Dodatkowo woda taka likwiduje zmarszczki, opuchlizny oraz ciemne wypryski. Wszystko to dzieje się dzięki zawartości antocyjanów w ziemniakach.

13. Napięcie przedmiesiączkowe
Dzięki manganowi i żelazu słodkie ziemniaki zwalczają dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym.

14. Zdrowe włosy – beta-karoten stymuluje porost włosów oraz chroni przed łupieżem i innymi chorobami włosów, a słodkie ziemniaki są bogate w ten związek.

15. Minerały
Minerały - takie jak potas, magnez, mangan, wapń i żelazo - znajdują się w słodkich ziemniakach. Są one także bogate w węglowodany, białka i enzymy trawienne.
Uwaga: jeśli w przeszłości miałeś problemy z kamieniami w drogach moczowych, skonsultuj się z lekarzem w sprawie spożywania ziemniaków. Prawdopodobnie zaleci ci wykluczenie ich z diety.

Powiązane porady

Jak gotować ziemniaki?
suszone grzyby
kurki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane