Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Krążenia > Jedzenie, które naturalnie oczyści twoje żyły i wesprze serce

Jedzenie, które naturalnie oczyści twoje żyły i wesprze serce

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Istnieje szereg czynników, które przyczyniają się do zwiększonego ryzyka ataku serca, włączając w to brak fizycznej aktywności, stres i nieodpowiednią dietę. Jednak drobne zmiany w twoim jadłospisie mogą chronić się przed chorobami serca, a nawet znacząco zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia. Poniżej znajdziesz listę produktów, napojów i pożywienia, które pomogą ci udrożnić żyły:
1
1. Łosoś
Łosoś jest uważany za jeden z najlepszych produktów dla twojego serca. Zawiera wiele zdrowych kwasów tłuszczowych, które są jego naturalną częścią. Kwasy te między innymi zmniejszają poziom cholesterolu, zakażeń oraz trójglicerydów.
Tuńczyk, makrela i śledź to kolejne zdrowe ryby, które warto włączyć do swojej diety. Miej na uwadze, aby zawsze kupować ryby organiczne.

2. Sok pomarańczowy
Świeżo wyciskany sok pomarańczowy zawiera przeciwutleniacze, które wspierają prawidłowy przepływ krwi przez żyły. Co więcej, pomaga on zwalczyć zbyt wysokie ciśnienie,
Dzięki wypijaniu dwóch szklanek soku pomarańczowego dziennie, zapewniasz sobie optymalną dawkę witaminy C, oraz dostarczasz organizmowi innych ważnych i potrzebnych mu związków.

3. Kawa
Istnieją badania mówiące o tym, że wypijanie od dwóch do czterech filiżanek kawy dziennie obniża ryzyko chorób serca o 20%. Miej na uwadze jednak fakt, że nadmierne spożywanie kawy ma niekorzystny wpływ np. na twój brzuch.
2
4. Orzechy
Orzechy zawierają wiele zdrowych kwasów, między innymi Omega-3 oraz kwasy nienasycone. Silnie oddziałują one na poziom cholesterolu w żyłach, poprawiają pamięć, a także korzystnie wpływają na mięśnie. Garść migdałów czy orzechów włoskich dziennie sprawi, że szybko dostrzeżesz pozytywne efekty.
5. Kurkuma
Kurkumina, aktywny składnik kurkumy dostarcza naszemu ciału wielu korzyści. Pomaga zwalczać zakażenia w tkankach i zapobiega nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Kurkumy możesz używać jako dodatku do wielu potraw lub przygotowywać z niej herbatkę.

6. Zielona herbata
Zielona herbata posiada jednocześnie właściwości uspokajające, jak również dodaje energii. Dzieje się tak, gdyż herbata posiada związek chemiczny zwany katechiną, będący silnym przeciwutleniaczem, który wspiera metabolizm i redukuje wchłanianie złego cholesterolu. Jeżeli chcesz otrzymać maksymalne efekty, każdego dnia wypijaj szklankę lub dwie zielonej herbaty.
3
7. Arbuz
Ten soczysty owoc zwiększa produkcję tlenku azotu i pozytywnie oddziałuje na żyły. Postaraj się jak najczęściej spożywać arbuza, a twój układ krwionośny ci podziękuje.

<8. Produkty pełnoziarniste
Zawierają duże ilości błonnika, który usuwa zły cholesterol i chroni przed odkładaniem się go na ścianach żył. Najlepszymi do spożywania będą ziarna owsa, chleb pełnoziarnisty oraz brązowy ryż. Produkty te pomogą ci pozbyć się z organizmu złego cholesterolu.
9. Żurawina
Żurawina jest bogatym źródłem potasu. Regularne jej spożywanie pomoże ci także obniżyć poziom złego cholesterolu, a tym samym poprawić twoje zdrowie. Wypijanie dwóch szklanek soku z żurawiny dziennie zmniejsza ryzyko zawału o czterdzieści procent.
4
10. Cynamon
Cynamon jest często używany w kuchni przy robieniu wypieków, lub do herbaty. Wpływa on także na ściany żylne oraz usuwa złogi cholesterolu. Wystarczy jedna łyżeczka cynamonu dziennie, aby dostarczyć organizmowi wiele zdrowotnych korzyści.

11. Granat
Ten egzotyczny owoc zawiera w sobie fitochemikalia, naturalne związki sprzyjające tworzeniu tlenku azotu, co z kolei przyczynia się do lepszego przepływu krwi. Granat stanowi też idealny dodatek do wielu produktów, głownie sałatek.

12. Szpinak
Szpinak jest bogatym źródłem kwasu foliowego oraz potasu. Związki te redukują wysokie ciśnienie, wspierają tkankę mięśniową, a także zmniejszają ryzyko chorób serca.
5
13. Brokuły
Brokuły zawierają wiele witaminy K, która również przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi i zwalczania złego cholesterolu. Brokuły mogą być spożywane ugotowane, surowe, jako część większych posiłków lub jako przekąska.

14. Borówki amerykańskie
Borówki stanowią wielkie źródło potasu. Pijąc regularnie sok z borówek, zmniejszasz ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Udowodnione jest, że spożywanie dwóch szklanek soku dziennie obniża ryzyko chorób serca o 40%.

15. Awokado
Awokado słynie ze swoich medycznych właściwości. Zawiera tłuszcze, które przyczyniają się do utrzymywania równowagi w organizmie oraz zarządzania złym i dobrym cholesterolem. Awokado można jeść z chlebem, jajkami lub dodawać do sałatek.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dla kandydatów ubiegających się o pracę napisanie listu motywacyjnego często okazuje się niełatwym zadaniem. Choć...
 
Szukasz sposobu, żeby zacząć zdrowy, przyjazny twojemu sercu styl życia? Zacznij od zrewidowania swojej diety. Ubogie w...
Co jeść żeby mieć zdrowe serce?
Szukasz sposobu, żeby zacząć zdrowy, przyjazny twojemu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt