Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Pięć faktów świadczących o tym, że masz niedobory białka

Pięć faktów świadczących o tym, że masz niedobory białka

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Białka stanowią kluczowy element dla podtrzymywania działania praktycznie wszystkich czynności i procesów w naszym organizmie. Można wręcz powiedzieć, że są rodzajem „robotników”, którzy pracują nad podtrzymaniem funkcji życiowych. Utrzymują nas w formie i dają energię do działania. Niektóre dostarczają tlen do krwi, inne uczestniczą w produkcji hormonów czy są budulcem komórek. Bez białek nasz organizm jest po prostu wybrakowany, dlatego powinniśmy uważać na symptomy świadczące o jego niedoborze. Jeżeli więc zauważysz któreś z wymienionych poniżej objawów, powinieneś urozmaicić lub zmienić swoją dietę.
1
Zaburzenia pracy umysłu
Problemy z pamięcią, otępienie i problemy z koncentracją są częstymi zaburzeniami pracy mózgu. Te wszystkie objawy pojawiają się, gdy neurotransmitery w mózgu są zdezorganizowane i osłabiają pracę mózgu. Niedobory składników odżywczych są jedną z najczęstszych przyczyn tych dolegliwości. Przykładowo, będziesz produkować mniej neuroprzekaźników (które są odpowiedzialne za przekazywanie impulsów w mózgu), jeśli będziesz mieć niedobory zbudowanych z białek aminokwasów.

Niski poziom energii
Nasze ciało potrzebuje białek, aby odpowiednio zarządzać poziomem cukru we krwi, by stabilizować nastrój i regulować poziom energii. Bez odpowiedniej ilości białka, nasze ciało nie jest w stanie optymalnie radzić sobie z tymi funkcjami, co w konsekwencji skutkuje przemęczeniem, brakiem energii, zaburzeniami nastroju i słabą kontrolą nad poziomem stresu.
2
Wypadanie włosów
Wypadają ci włosy? Może być to przyczyną niezapewniania organizmowi odpowiedniej ilości białka. Nasze włosy są zbudowane z białek zwanych keratynami. Bez odpowiedniej ilości białek w organizmie, nie jesteśmy w stanie wytworzyć odpowiedniej dawki keratyn.
Brak odpowiedniej ilości białek skutkuje tym, że organizm stara się oszczędniej gospodarować swoimi zasobami. Tymczasową metodą na pozyskiwanie białek jest otrzymywanie ich przez organizm z włosów, zwalniając ich wzrost i osłabiając strukturę. Taki proces może utrzymywać się nawet przez parę miesięcy. Dostarczając organizmowi więcej białka sprawiasz, że ciało przestaje wykorzystywać swoje rezerwy.

Łamliwe paznokcie
Tak samo jak włosy, nasze paznokcie także są zrobione z keratyn. Gdy poziom białka jest niski, nei jesteśmy w stanie produkować tyle keratyn, by utrzymać paznokcie silnymi i zdrowymi. Tyczy się do zarówno paznokci u rąk, jak i u nóg. Ludzie z niedoborami białka często cierpią na kruchość i łamliwość paznokci. Odpowiednia ilość białka dostarczona do organizmu sprawi, że zostanie przywrócone naturalne piękno paznokci.
3
Nieatrakcyjna skóra
Nasza skóra potrzebuje aminokwasów do produkcji związku regenerującego, zwanego kolagenem. Tylko spożywanie białek jest w stanie uruchomić produkcje kolagenu w ciele. Kolagen jest jednym z najważniejszych białek w naszym ciele. Odpowiadania za optymalne naprężenie skóry i wzmocnienie jej. Kolagen działa jak swojego rodzaju „cement”, scalając naszą skórę. Cierpiąc na niedobory białka w diecie, skóra zacznie mieć tendencję do wysypek i marszczenia się.

Stałe zapotrzebowanie dietetyczne
Silny pociąg do słodyczy, węglowodanów, cukrów czy słonych przekąsek może świadczyć o niedoborach białek. Doprowadza to do niebezpiecznego zwiększania poziomu cukru we krwi. Pamiętaj jednak, że zapotrzebowanie na słodkości nie zawsze jest związane z niedoborami białek. Czasami może za niego odpowiadać brak równowagi hormonalnej, zwłaszcza u kobiet. Niemniej jednak, zapotrzebowanie na cukier i poziom białek w organizmie są często ze sobą powiązane. Miej na uwadze wszystkie wymienione w artykule czynniki i zacznij dostarczać ciału stałych ilości tak potrzebnego mu białka.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt