10 najważniejszych nasion w twojej diecie

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
2 z 6
1. Siemię lniane
Siemię lniane znane również jako len, ma wysoką wartość odżywczą, dzięki czemu jest częstym wyborem dla ludzi świadomych swojej diety dbających o zdrowie. Ma wysoką zawartość błonnika, kwasów tłuszczowych omega-3, które są szczególnie ważne dla zdrowia. Istnieją dwa rodzaje nasion lnu. Jeden typ jest uprawiany w celu produkcji nasion. Drugą odmianę hoduje się w szczególności do produkcji włókien i wykorzystuje w przemyśle tekstylnym. Siemię lniane jest również bogate w witaminy i substancje odżywcze pochodzenia roślinnego, a także jest doskonałym źródłem białka i błonnika! Len znajdziesz w większości sklepów spożywczych, czy w aptekach - w formie mielonej lub całej. Jak stosować siemię lniane? Możesz posypać ziarnami koktajl lub dodać je do sałatki czy musli.

2. Kmin rzymski :
Kmin jest ziarnem, które było wykorzystywane już w starożytności. Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania kminu do leczenia zaburzeń trawiennych były dobrze znane przez ludzkość od wieków. Może on pomóc walczyć z wzdęciami, niestrawnością, biegunką, nudnościami, porannymi mdłościami. Najnowsze badania wykazały, że nasiona kminku mogą również mieć właściwości anty-rakotwórcze. W testach laboratoryjnych te potężne nasiona zmniejszają ryzyko powstawania nowotworów żołądka i wątroby u zwierząt. Dodatkowo kmin jest bogaty w żelazo, a tym samym bardzo cenny dla matek karmiących dzieci piersią, jak i kobiet, które są w trakcie miesiączki lub będących w ciąży, ponieważ mają one znacznie większe zapotrzebowanie na żelazo niż normalnie.

Ponadto kmin zwiększa produkcję mleka u karmiących kobiet ze względu na obecność tymolu, który zwiększa produkcję wydzielin z gruczołów, w tym mleka, które jest wydzieliną gruczołów sutkowych. Jeszcze bardziej korzystne jest zjadanie go wraz z miodem. Kminek ma niezwykłą ilość wapnia (powyżej 900 mg na 100 g), co stanowi ponad 90% naszego dziennego zapotrzebowania na wapń.
« Poprzednia Strona 2 z 6

Powiązane porady

odchudzanie po 40
oznaki anemii
zmęczenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane