10 najważniejszych nasion w twojej diecie

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
3 z 6
3. Nasiona słonecznika:

Słonecznik, a konkretnie jego nasiona mają niską zawartość cholesterolu i sodu, a tym samym chronią nasze serce. Nasiona te są dobrym źródłem witaminy B6, B12, tiaminy, magnezu, miedzi, fosforu, manganu i selenu oraz są bogate w witaminę E. Nasiona słonecznika są również bardzo dobre na trawienie i pomagają zachować zdrowie mózgu. Żelazo zawarte w nasionach słonecznika pomaga rozprowadzać tlen do mięśni, a cynk wzmacnia układ odpornościowy i pomaga obronić się przed kaszlem i przeziębieniami. Magnez jest również niezbędny dla mocnych kości i produkcji energii. Prawie dwie trzecie magnezu w ludzkim organizmie, jest zawartych w kościach. Magnez znajduje się na powierzchni kości i jest wykorzystywany przez organizm w razie potrzeby.

Wysoka zawartość magnezu w nasionach słonecznika obniża ciśnienie krwi, a tym samym zmniejsza możliwość wystąpienia zawału serca. Jeśli kupujesz niełuskane pestki słonecznika, upewnij się, że nie są one uszkodzone lub zabrudzone. Unikaj również żółtawych nasion, które prawdopodobnie stały się zjełczałe. Nasiona słonecznika mają wysoką zawartość tłuszczu, więc wskazane jest, aby przechowywać je w szczelnym pojemniku w lodówce. Można również przechowywać je w zamrażarce. Można jeść nasiona surowe, prażone lub użyć ich jako dodatku do sałatek czy innych potraw. Nasiona słonecznika są zdrową przekąską między posiłkami.

4. Pestki dyni:

Pestki dyni wspierają funkcje układu odpornościowego, wspomagają zdrowie prostaty i pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Są one również doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega 3 i cynku. Powinny jednak być spożywane w umiarkowanych ilościach, ponieważ są bogate w kalorie. Nasiona dyni są również bardzo dobrym źródłem beta-karotenu, minerałów takich jak magnez, mangan, cynk i miedź.

Ponadto pestki dyni są dobrym źródłem witaminy K. Nasiona zawierają fitosterole, które zmniejszają poziom cholesterolu i zapobiegają niektórym nowotworom . Nasiona dyni najlepiej kupić surowe i niesolone. W miesiącach zimowych można uprażyć surowe nasiona, dzięki czemu zachowają świeżość i smak. Można zjadać je same jako przekąskę między posiłkami, dodawać do sałatek i zup lub koktajli.
« Poprzednia Strona 3 z 6

Powiązane porady

naturalne odchudzanie
odchudzanie po 40
bezpieczne odchudzanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie