10 najważniejszych nasion w twojej diecie

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
4 z 6
5. Sezam:

Zawierają one sezaminę i sezamolin, substancje, które zapobiegają wysokiemu ciśnieniu krwi i chronią wątrobę przed uszkodzeniami. Te nasiona są dobrym źródłem witaminy E, dlatego mogą pomóc wzmocnić serce i układ nerwowy. Olej sezamowy jest również stosowany w kosmetyce i może pomóc usunąć zmarszczki i wiele chorób skóry, gdy stosowany jest zewnętrznie.
Pół szklanki nasion sezamu zawiera 3 razy więcej wapnia niż pół szklanki pełnego mleka, ale należy uważać, gdyż nadmierne spożycie może prowadzić do przyrostu masy ciała. Porcja sezamu dostarcza zalecanych dawek przeciwutleniaczy, minerałów, witamin i białka na dzień.W sklepach można wybierać spośród wielu rodzajów sezamu, a także możesz wybrać czy chcesz kupić łuskane ziarna czy pełne. Zwróć jednak uwagę, że łuskane ziarna powinny być białe, bez plam i ciemniejszych obszarów.

6. Nasiona kopru:
Są to długie, cienkie i lekko zakrzywione nasiona w kolorach od brązowego do jasnozielonego. Zawierają spore dawki żelaza i histydyny, a aminokwas występujące w nasionach kopru są przydatne w leczeniu anemii . Dodatkowo warto wiedzieć, że żelazo jest głównym składnikiem hemoglobiny, a histydyna stymuluje jej produkcję, a także pomaga w tworzeniu innych składników krwi. Koper ułatwia regulowanie miesiączki poprzez regulowanie działania hormonów w organizmie. Koper jest najbardziej popularny jako środek zapobiegający wzdęciom, również skuteczny w leczeniu biegunki. Sok z liści kopru może być stosowany zewnętrznie na oczy, aby zmniejszyć podrażnienia i zmęczenie oczu.
« Poprzednia Strona 4 z 6

Powiązane porady

para na rowerze
oznaki anemii
indyk

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane