Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Krążenia > Mało znany olejek, który łagodzi ból żył, mięśni i stawów

Mało znany olejek, który łagodzi ból żył, mięśni i stawów

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Helichrysum zwana inaczej Helichrysum italicum czyli kocanka włoska, jest to wieloletnia krzewina, która osiąga około 50 cm wysokości. Olejek Helichrysum został przebadany przez wielu naukowców, którzy zgodnie twierdzą, że ma on właściwości regeneracyjne, poprawia krążenie oraz zmniejsza krzepliwość krwi, zapobiegając zapaleniom żył. Roślina ta ma również właściwości lecznicze, które łagodzą ból oraz działają na nasz organizm przeciwzapalnie.
1
Nazywana jest rośliną curry

Kocanka włoska pochodzi z regionu śródziemnomorskiego, gdzie jej właściwości lecznicze są doceniane od tysięcy lat.
Ze względu na zapach nazywana jest „rośliną curry”, ponieważ jej żółte kwiaty i liście do złudzenia przypominają zapach mieszanki curry dodawanej do mięs czy ryżu w naszej kuchni. Zapach kocanki jest silnie wyczuwalny, a delikatnie gorzkawy smak idealnie komponuje się w sałatce, daniach z ryb, drobiu, makaronu czy też ryżu. Ze względu jednak na ograniczoną liczbę obszarów, w których roślina występuje, kocanka włoska jest dość kosztowna i nie każdego stać, aby zakupić choć niewielką ilość rośliny.
2
Pomaga na wiele dolegliwości
Współcześni badacze starali się potwierdzić, że stosowanie olejku z kocanki włoskiej może pomóc leczyć wiele dolegliwości w naturalny sposób, z naciskiem na właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne tej rośliny.

Działa przeciwgrzybiczo
Dodatkowo ustalono, że roślina ta działa przeciwgrzybiczo, co daje nam dodatkowe korzyści związane z jej stosowaniem. Helichrysum italicum jest coraz bardziej popularnym wyborem u osób cierpiących z powodu infekcji, problemów trawiennych oraz chorób dróg oddechowych, a także wspomaga serce i układ nerwowy.

Na co jeszcze pomaga kocanka włoska?
- Alergie
- Problemy skórne (takich jak trądzik i łuszczyca)
- Przeziębienie
- Kaszel i ból gardła
- Wspomaga gojenie ran
- Zaparcia, refluks żołądka i inne problemy trawienne
- Choroby wątroby
- Zaburzenia pracy pęcherzyka żółciowego
- Zapalenie stawów
- Grzybica
- Bezsenność
- Niestrawność i wzdęcia
3
Zmniejsza obrzęk i stan zapalny

Badania naukowe wykazały, że olejek Helichrysum uśmierza ból, zmniejsza obrzęk oraz stan zapalny, a także poprawia krążenie. Ponadto olej ten pomaga pozbyć się bólu mięśni i stawów, co czyni go skuteczną, naturalną bronią w walce z bólem, spowodowanym różnymi urazami. W przypadku ostrego bólu, spowodowanego urazem, takim jak na przykład skręcenie kostki czy oparzenia, można śmiało zastosować nierozcieńczony olejek na obolałe miejsce. Jeśli jednak uraz nie dokucza nam tak bardzo, można śmiało wypróbować rozcieńczony olejek.

Nie powoduje żadnych skutków ubocznych
Do olejku dolewamy niewielką ilość olejku z jojoba lub oliwy z oliwek i dopiero w takiej postaci nakładamy na obolałe miejsce. Olejek z kocanki włoskiej nie powoduje żadnych skutków ubocznych, jednak przed pierwszym użyciem warto skonsultować się z lekarzem, który powie nam czy nie mamy żadnych przeciwwskazań, aby użyć olejku.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesteś jednym z wielu sezonowych alergików? Zmęczyły cię już negatywne skutki uboczne leków przeciwhistaminowych? Na...
5 naturalnych środków na sezonowe alergie
Jesteś jednym z wielu sezonowych alergików? Zmęczyły...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt