Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Rak Jelita Grubego > Która grupa krwi w grupie wyższego ryzyka zachorowania na raka

Która grupa krwi w grupie wyższego ryzyka zachorowania na raka

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wiele osób pewnie nie zdaje sobie sprawy, ale grupa krwi pozwala nie tylko określić, od kogo możemy przyjąć krew lub komu ją podarować, ale także jest w stanie wskazać pewne wzorce osobowe, dotyczące prawdopodobieństwa zachorowania na niektóre choroby. Badania wykazały na przykład, że osoby z grupą krwi AB są w grupie podwyższonego ryzyka, jeśli chodzi o zachorowanie na raka, chorobę Alzheimera oraz problemy z sercem, które mogą objawić się nawet w młodym wieku. Znajomość czynników ryzyka może pomóc lepiej walczyć z chorobą, a także podjąć pewne kroki zapobiegawcze.
1
Grupa AB i zwiększone ryzyko zachorowania?

Badania przeprowadzone kilka lat temu przez naukowców, jasno mówią, że osoby z grupą krwi AB są w grupie zwiększonego ryzyka, jeśli chodzi o zachorowanie na poszczególne choroby. Dotyczy to szczególnie choroby Alzheimera oraz demencji. Inne tendencje do zachorowania zostały również dostrzeżone w związku z wysokim poziomem białka, które pomaga znacznie szybciej krzepnąć krwi, co w przyszłości może wiązać się z wystąpieniem wielu chorób serca.
Grupa krwi a grupa podwyższonego ryzyka
Niestety, naukowcy odkryli również związek pomiędzy wyższym stężeniem glikoprotein (cukrów), które są dołączone do grupy AB i tym samym zwiększają ryzyko zachorowania na nowotwór, zwłaszcza trzustki i jelita grubego.
2
Ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera

Jedną z głównych przyczyn choroby Alzheimera jest wystąpienie zaburzeń poznawczych. W badaniach przeprowadzonych niedawno wyszło, że osoby z grupą krwi AB są o 80 procent bardziej narażone na wystąpienie demencji, niż osoby z inną grupą krwi. Zwiększone ryzyko spowodowane jest znacznie wyższym czynnikiem krzepnięcia, znanego jako czynnik VIII. Przyczynia się on do licznych problemów naczyniowych, z którymi wiążą się zaburzenia funkcji poznawczych, problemy z pamięcią, a także liczne problemy z sercem.
3
Problemy z sercem

Według badań przeprowadzonych przez naukowców, osoby z grupą krwi AB są o wiele bardziej narażone na rozwój choroby serca, niż osoby z grupą krwi BRh- czy BRh+. Dlaczego tak się dzieje? Uważa się, że czynnik VIII to przyczyna problemów osób z grupą krwi AB. Jest on związkiem o wyższym poziomie gęstości cholesterolu, który ma tendencję do zatykania tętnic. Osoby z grupą AB są również narażone na powstawanie stanów zapalnych w organizmie, które znacznie zwiększają ryzyko powstania problemów z sercem.

Nowotwory
Niestety, osoby z grupą krwi AB są najbardziej zagrożone jeśli chodzi o nowotwory. W przypadku raka trzustki, liczba chorych jest stosunkowo niska, natomiast jeśli chodzi o osoby chorujące na raka jelita grubego statystyki są przerażające i sięgają ponad 150 tysięcy! Chociaż badania wykazały, że osoby z grupą krwi B również są narażone na zachorowania, to jednak w przypadku pacjentów z grupą AB, ryzyko wciąż jest wyższe.
4
Jak zapobiegać zagrożeniu?

Ponieważ istnieje wiele badań na temat zagrożeń wynikających z posiadania grupy krwi AB, warto dowiedzieć się, jak możemy zapobiegać chorobom lub zmniejszyć ryzyko zachorowania. W celu zapobiegania, warto sięgnąć po sprawdzone metody, takie jak:
- ćwiczenia
- zdrowa dieta
- dbanie o swoje zdrowie, mniej stresu
- trening umysłowy

Warto o siebie dbać
Warto uświadomić sobie, że przed chorobami możemy bronić się naturalnymi sposobami, wystarczy tylko zacząć dbać o siebie i nie dopuścić do rozwoju choroby. Dotyczy to wszystkich osób, nie tylko tych z grupą krwi AB.
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

POL - 2017-06-16
Moi Drodzy, 4 lata temu zdiagnozowano u mnie raka jelita grubego. Guz umiejsowił się we wstępnicy jelita grubego Przeprowadzono zabieg chirurgiczny tak zwaną helikolektomię prawostronną. wycięto kilkadziesiąt centymetrów jelita i zespolono. Na szczęście nie stiwrdzono przeżutów. Jestem pod stała kontrolą onkologiczną .Reguralne badania - USG brzucha, markery, prześwietlenie płuc, kolonoskopia. Mam grupę krwi A. Moi drodzy chciałem wszystkich przestrzec dbajcie o siebie, zwracajcie uwagę co jecie, uważajcie z używkami, kontrolujcie wagę, uprawiajcie trochę sportu chociaż rekreacyjnie.Rak to choroba która wywraca życie. Szcególnie zwrócicie uwagę na żywienie. Odżywiajcie organizm a nie zapychajcie go chemią, konserwantami, barwnikami, polepszaczami smaku, dużą ilością cukru. Chronicie swoje dzieci, zwracajcie uwagę co i ile jedzą. Bądzcie zdrowi i cieszcie się życiem.
A1Rh+ - 2017-06-16
A na końcu i tak się umiera.
 
Grupy krwi oznaczane są A, B, AB lub 0. Specjaliści twierdzą, że każda grupa krwi ma charakterystyczne dla siebie...
10 faktów dotyczących grupy krwi. Każdy powinien je znać
Grupy krwi oznaczane są A, B, AB lub 0. Specjaliści...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt