Która grupa krwi w grupie wyższego ryzyka zachorowania na raka

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Wiele osób pewnie nie zdaje sobie sprawy, ale grupa krwi pozwala nie tylko określić, od kogo możemy przyjąć krew lub komu ją podarować, ale także jest w stanie wskazać pewne wzorce osobowe, dotyczące prawdopodobieństwa zachorowania na niektóre choroby. Badania wykazały na przykład, że osoby z grupą krwi AB są w grupie podwyższonego ryzyka, jeśli chodzi o zachorowanie na raka, chorobę Alzheimera oraz problemy z sercem, które mogą objawić się nawet w młodym wieku. Znajomość czynników ryzyka może pomóc lepiej walczyć z chorobą, a także podjąć pewne kroki zapobiegawcze.
1
Grupa AB i zwiększone ryzyko zachorowania?

Badania przeprowadzone kilka lat temu przez naukowców, jasno mówią, że osoby z grupą krwi AB są w grupie zwiększonego ryzyka, jeśli chodzi o zachorowanie na poszczególne choroby. Dotyczy to szczególnie choroby Alzheimera oraz demencji. Inne tendencje do zachorowania zostały również dostrzeżone w związku z wysokim poziomem białka, które pomaga znacznie szybciej krzepnąć krwi, co w przyszłości może wiązać się z wystąpieniem wielu chorób serca.
Grupa krwi a grupa podwyższonego ryzyka
Niestety, naukowcy odkryli również związek pomiędzy wyższym stężeniem glikoprotein (cukrów), które są dołączone do grupy AB i tym samym zwiększają ryzyko zachorowania na nowotwór, zwłaszcza trzustki i jelita grubego.
2
Ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera

Jedną z głównych przyczyn choroby Alzheimera jest wystąpienie zaburzeń poznawczych. W badaniach przeprowadzonych niedawno wyszło, że osoby z grupą krwi AB są o 80 procent bardziej narażone na wystąpienie demencji, niż osoby z inną grupą krwi. Zwiększone ryzyko spowodowane jest znacznie wyższym czynnikiem krzepnięcia, znanego jako czynnik VIII. Przyczynia się on do licznych problemów naczyniowych, z którymi wiążą się zaburzenia funkcji poznawczych, problemy z pamięcią, a także liczne problemy z sercem.
3
Problemy z sercem

Według badań przeprowadzonych przez naukowców, osoby z grupą krwi AB są o wiele bardziej narażone na rozwój choroby serca, niż osoby z grupą krwi BRh- czy BRh+. Dlaczego tak się dzieje? Uważa się, że czynnik VIII to przyczyna problemów osób z grupą krwi AB. Jest on związkiem o wyższym poziomie gęstości cholesterolu, który ma tendencję do zatykania tętnic. Osoby z grupą AB są również narażone na powstawanie stanów zapalnych w organizmie, które znacznie zwiększają ryzyko powstania problemów z sercem.

Nowotwory
Niestety, osoby z grupą krwi AB są najbardziej zagrożone jeśli chodzi o nowotwory. W przypadku raka trzustki, liczba chorych jest stosunkowo niska, natomiast jeśli chodzi o osoby chorujące na raka jelita grubego statystyki są przerażające i sięgają ponad 150 tysięcy! Chociaż badania wykazały, że osoby z grupą krwi B również są narażone na zachorowania, to jednak w przypadku pacjentów z grupą AB, ryzyko wciąż jest wyższe.
4
Jak zapobiegać zagrożeniu?

Ponieważ istnieje wiele badań na temat zagrożeń wynikających z posiadania grupy krwi AB, warto dowiedzieć się, jak możemy zapobiegać chorobom lub zmniejszyć ryzyko zachorowania. W celu zapobiegania, warto sięgnąć po sprawdzone metody, takie jak:
- ćwiczenia
- zdrowa dieta
- dbanie o swoje zdrowie, mniej stresu
- trening umysłowy

Warto o siebie dbać
Warto uświadomić sobie, że przed chorobami możemy bronić się naturalnymi sposobami, wystarczy tylko zacząć dbać o siebie i nie dopuścić do rozwoju choroby. Dotyczy to wszystkich osób, nie tylko tych z grupą krwi AB.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

symbol raka jelita grubego
rak jelita
niebezpieczne choroby

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

POL
16.06.2017
Moi Drodzy, 4 lata temu zdiagnozowano u mnie raka jelita grubego. Guz umiejsowił się we wstępnicy jelita grubego Przeprowadzono zabieg chirurgiczny tak zwaną helikolektomię prawostronną. wycięto kilkadziesiąt centymetrów jelita i zespolono. Na szczęście nie stiwrdzono przeżutów. Jestem pod stała kontrolą onkologiczną .Reguralne badania - USG brzucha, markery, prześwietlenie płuc, kolonoskopia. Mam grupę krwi A. Moi drodzy chciałem wszystkich przestrzec dbajcie o siebie, zwracajcie uwagę co jecie, uważajcie z używkami, kontrolujcie wagę, uprawiajcie trochę sportu chociaż rekreacyjnie.Rak to choroba która wywraca życie. Szcególnie zwrócicie uwagę na żywienie. Odżywiajcie organizm a nie zapychajcie go chemią, konserwantami, barwnikami, polepszaczami smaku, dużą ilością cukru. Chronicie swoje dzieci, zwracajcie uwagę co i ile jedzą. Bądzcie zdrowi i cieszcie się życiem.
A1Rh+
16.06.2017
A na końcu i tak się umiera.