Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Cztery powody, dla których powinieneś przestać używać wazeliny

Cztery powody, dla których powinieneś przestać używać wazeliny

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Główny składnik wazeliny to nafta. Jest ona dodawana także do innych produktów kosmetycznych. Niestety, wiele osób używa wazeliny jako środka nawilżającego skórę. Ale czy wiesz czym naprawdę jest kosmetyczna wazelina? To produkt powstający przy rafinacji ropy naftowej, której długotrwałe stosowanie powoduje powstawanie wielu medycznych konsekwencji. Miej na uwadze, że ropa wydobywana jest w szybach naftowych, które są silnie toksycznymi miejscami, co przekłada się także występowaniem szkodliwych substancji chemicznych także w wazelinie. Jak to działa? Wazelina kosmetyczna jest często dodawana do wielu kosmetyków, między innymi do mleczka, kremów, a nawet produktów dla niemowląt. Wazelinę czasami określa się jako petrolatum, olej parafinowy, płynną parafinę, olejek mineralny, czy „produkt utrzymujący skórę w stałym nawilżeniu”.
1
Wazelina zapobiega usuwaniu wody przez skórę
Faktem jest, że wazelina zapobiega usuwaniu wody przez skórę, tworząc swojego rodzaju barierę, która sprawia, że skóra wydaje się bardziej nawilżona.
Musisz wiedzieć natomiast, że nie jest to wcale dobre rozwiązanie, ponieważ blokowanie odpływu wody prowadzi do powstawania zakażeń bakteryjnych oraz osadów. Ponieważ sztuczna bariera jest niezdrowa dla organizmu, powinieneś unikać produktów, które utrudniają skórze oddychanie.
Wazelina sprawia, że skóra pozostaje nawilżona, lecz dzięki tej blokadzie nie jest odpowiednio odżywiona w potrzebne jej składniki.
2
Produkty uboczne stosowania wazeliny kosmetycznej

Blokuje węglowodory odkładające się w tkankach tłuszczowych
Skóra nie potrafi metabolizować wazeliny, dlatego tworzy silną barierę. Organizm poprzez skórę pozbywa się wielu zbędnych związków chemicznych, między innymi węglowodorów, które poprzez stosowanie powłoki z wazeliny, nie mogą zostać odpowiednio wydalone i odkładają się.
Co powoduje zatrucie organizmu
Według ostatnich badań, zła dieta, zanieczyszczone powietrze i blokada porów na skórze powodują silne zatrucia organizmu, powodowane także zbyt dużym stężeniem węglowodorów.
Co więcej, badania ukazują, że długotrwała ekspozycja na węglowodory sprawia, że mogą zostać one przekazywane dalej, np. podczas karmienia piersią matka może zarazić szkodliwymi związkami swoje dziecko. Naukowcy dowiedli również, że zainfekowane węglowodorami komórki tłuszczowe przedostają się do mleka matki, co dodatkowo naraża dziecko na dolegliwości. Badania dowodzą silny związek między zakażeniami spowodowanymi węglowodorami a używaniem kosmetyków opartych na wazelinie.

Usuwa kolagen z organizmu
Oprócz ekspozycji na węglowodory, wazelina powoduje tez wypłukiwanie kolagenu.
Paradoksem jest fakt, że produkt mający na celu ochronę skóry sprawia, że nie są jej dostarczane potrzebne mikroelementy i składniki odżywcze. Hamuje to przyswajanie kolagenu, odpowiedzialnego za regenerację skóry, co z kolei sprawia, że jesteśmy mocniej narażeni na wystąpienie pryszczy i zmarszczek.
3
Może spowodować zwiększenie ilości estrogenu

Nadmierne zwiększenie ilości estrogenu jest zjawiskiem niepożądanym i łączy się z spadkiem ilości progesteronu, powodując zachwianie równowagi hormonalnej. Powoduje to problemy menstruacyjne, alergie, problemy ze snem, choroby autoimmunologiczne, przedwczesne starzenie, niedobory minerałów, bezpłodność, a nawet raka.
Faktem jest, że produkty oparte na wazelinie mogą przyczynić się do powstawania zaburzeń związanych z estrogenem, ponieważ blokują receptory hormonalne na ciele, co powoduje właśnie dominację wspomnianego wyżej hormonu.
Zbyt intensywna pielęgnacja wazeliną wystawia nas na działanie wielu groźnych chorób.
Produkty uboczne rafinacji ropy naftowej zawierają wiele szkodliwych związków chemicznych, np. 1,4-Dioksanu. Ten rakotwórczy składnik znajdował się w 1/4 przebadanych przez naukowców kosmetyków. Oprócz tego, wdychanie cząsteczek wazeliny może prowadzić do rozwoju lipidowego zapalenia płuc. Upraszczając, jest to bardzo poważne schorzenie tak ważnego dla nas organu, jakim są płuca.
4
Naturalne substytuty wazeliny kosmetycznej

Na szczęście istnieje wiele naturalnych kosmetyków, które można stosować zamiast wazeliny, a które przyczyniają się do nawilżenia skóry. Są wśród nich:
Masło Shea – jest naturalnie bogate w witaminy A,E oraz F. zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe, które posiadają zdolność oczyszczania skóry, zmniejszać zapalenia i poprawiać produkcję kolagenu. Masło nie powinno być łączone z innymi produktami i należy je nakładać bezpośrednio na skórę.

Woszczyna
Powinna zostać umieszczona w pomadzie i aplikowana bezpośrednio na powierzchnię skóry. Stanowi ponadto doskonały, naturalny zamiennik wazeliny kosmetycznej i ma te same efekty.

Masło kakaowe
Jest bogate w przeciwutleniacze i zdrową odmianę kwasów tłuszczowych. Regularnie nanoszone na skórę oprócz właściwości kosmetycznych sprawia, że zahamowany zostaje proces starzenia.

Olejek kokosowy
Jest w stanie wniknąć głęboko w skórę i posiada silnie nawilżające właściwości. Pamiętaj jednak, że wielu ludzi ma uczulenie na olejek kokosowy, więc zanim zaczniesz go regularnie używać, nanoś niewielkie ilości na skórę, by sprawdzić reakcje alergiczne.

Olej jojoba
Zawiera naturalne sebum, czyli łój, który jest wytwarzany przez skórę w celu lepszego nawilżania jej. Możesz go wymieszać z masłem shea dla lepszych rezultatów.

Olej migdałowy
Olej ten również stanowi doskonały zamiennik dla wazeliny kosmetycznej.
Przeczytaj teraz: Jak dbać o cerę zimą?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Marecki - 2017-06-05
To dlaczego jest stosowana na tak masową skalę, skoro jest taka świadomość o jej szkodliwości? Przemysł naftowy dobrze opłaca koncerny kosmetyczne, aby miec większe zyski z odpadów podczas rafinacji ropy naftowej?
mara - 2017-06-05
Wazelinę używam do ścierania kurzu. Wciskam niewielką ilość wazeliny w szmatkę (żeby nie zostawiała filmu) i przecieram powierzchnię mebli. Efekt doskonały.
Mariusz B. - 2017-06-05
A prezes jest zawsze zadowolony jak używam wazeliny. Ostatnio to nawet order za to sobie przyznałem.
 
Gorące letnie temperatury zmuszają nas do zrzucenia z siebie ciężkich ubrań i pokazania odrobiny ciała. Krótkie...
Jak dbać o siebie latem?
Gorące letnie temperatury zmuszają nas do zrzucenia z siebie ciężkich ubrań i pokazania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt