konwersja z doc na pdf

Jak przekonwertować plik doc na pdf?

GhostBusterGhostBuster - specjalista Tipy.pl
PDF jest obecnie standardem, jeśli chodzi o wymianę plików w sieci. Jest to format wygodny, ponieważ zachowuje formatowanie, niezależnie od środowiska, w którym jest otwierany. Konwersja dowolnego pliku na PDF jest bardzo prosta. Można jej dokonać na wiele sposobów. Poniżej przedstawię dwa z nich: poprzez zastosowanie wirtualnej drukarki PDF oraz dzięki Google Docs (dla wszystkich, którzy mają konto na Google).
1

Sposób pierwszy: Pobierz i zainstaluj wirtualną drukarkę PDF. Pozwoli ci ona tworzyć pliki PDF z plików wielu różnych formatów (w tym doc). Odpowiedni program można znaleźć np. pod adresem:
http://download.cnet.com/PrimoPDF/3000-18497_4-10264577.html?part=dl-10264577&subj=dl&tag=button

2
Po zainstalowaniu programu zobaczysz, że w twoim systemie pojawi się dodatkowa drukarka. Nie przejmuj się tym, jest to bowiem drukarka wirtualna, przeznaczona wyłącznie do tworzenia plików PDF.
3
Otwórz dokument, który chcesz przekonwertować. Z menu „Plik” wybierz opcję „Drukuj”. Spośród dostępnych drukarek wybierz drukarkę wirtualną. Następnie kliknij przycisk „Drukuj” i podaj nazwę pliku wynikowego oraz miejsce, w którym ma być zapisany. Twój dokument zostanie przekonwertowany na PDF.
4

Sposób drugi: Zaloguj się na swoje konto Google i przejdź do sekcji Dokumenty (http://docs.google.com).

5
Teraz wgraj plik, który chcesz przekonwertować, klikając przycisk „Upload”, a następnie „Select files to upload” i wskazując ścieżkę do pliku na dysku twojego komputera.
6
Kliknij przycisk „Start upload” i poczekaj aż plik zostanie przesłany na serwer.
7
Kliknij na nazwę pliku. Zostanie on otwarty w Google Docs.
8
Z menu „File” wybierz „Download as...” i wskaż na opcję „PDF”. Pojawi się okienko pobierania przekonwertowanego pliku. Kliknij OK. Plik zostanie pobrany do domyślnej lokalizacji.

Powiązane porady

broszura
justowanie tekstu
liczba znaków w dokumencie

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Ola
16.05.2014
2 metoda niestety nie działa. Może kiedyś to się sprawdzało, lecz teraz na google docs nie ma opcji "download as..." lecz samo "download" i można pobrać plik w takim formacie, w jakim go przesłalismy.
Monika
13.09.2012
Jeju wielkie dzięki!!! Męczyłam się zeby zrobic z doc-a pdf-a, i ciagle mi jako xps chciał zapisać. Dzięki!!!
Zbig
27.09.2011
Z wirtualnych drukarek polecam program "doPDF", dostępny na stronie www.dopdf.com

Bardzo dobrze radzi sobie z polskimi znakami, jest szybki, nie wstawia jakichś własnych stopek czy dodatków do dokumentów oraz jest darmowy, również do użytku komercyjnego, tj. w firmie.

Polecam :)