Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Sekretnym rozwiązaniem na bóle pleców są stopy. Oto 5 ćwiczeń

Sekretnym rozwiązaniem na bóle pleców są stopy. Oto 5 ćwiczeń

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Stopy są jedną z najważniejszych części naszego ciała, chociaż wielu z nas nie zdaje sobie z tego sprawy. Podczas aktywności fizycznej to właśnie ta część ludzkiego ciała pracuje najintensywniej, gdyż to dzięki niej jesteśmy w stanie sprawnie się poruszać. Odpowiednie dbanie o stopy sprawi, że pozbędziesz się bólu pleców, ud i kolan.

Jak zniwelować stres

Akupresura jest metodą wywodzącą się z Chin, i ma około 5000 lat tradycji. Uciskanie odpowiednich punktów na ciele może niwelować stres, stymulować narządy do lepszej pracy, a nawet leczyć wiele zdrowotnych schorzeń. Działa w ten sam sposób co akupunktura, z tym że zamiast igieł używa się palców. Podane w artykule pięć ćwiczeń przyczyni się do likwidacji bólu, zachowania równowagi, a nawet do wzmocnienia stóp.
1
1. Uciskanie palca u nogi

Rozgrzej mięśnie stóp zanim przystąpisz do wykonywania ćwiczeń. Wspaniałym sposobem na podniesienie komfortu stóp są ćwiczenia polegające na uciskaniu palców. Podczas stania, lekko wygnij kolana do przodu jednocześnie chwytając palce u nóg. Wytrzymaj w tej pozycji aż doliczysz do trzech. Wykonaj dziesięć serii ćwiczenia.

2. Spacer na palcach

To ćwiczenie jest przeznaczone dla każdego, nie tylko dla balerin. Spacer na palcach wzmacnia mięśnie stóp i palców, także mięśni dolnej partii nóg, a nawet więzadeł. Ćwiczenie jest bardzo proste, wystarczy przez dwadzieścia sekund chodzić na palcach. Wykonaj 5 serii ćwiczenia, między seriami odpoczywając około 15 sekund. Dla lepszych rezultatów ćwicz dwa razy dziennie.
2
3. Kręcenie kostkami

Giętkość i mobilność kostki są dla każdego z nas bardzo istotne. Niezdrowy styl życia i nadmierne obciążanie kostek często sprawiają, że odczuwamy silne bóle okolicy stóp. Również bóle pleców, ud i kolan mogą być powodowane nadmiernym uciskaniem okolicy kostek.
Połóż się na plecach i postaraj się unieść stopy nad wysokość głowy. Następnie zacznij delikatnie kręcić stopami licząc do dziesięciu. Powtórz ćwiczenie na drugiej nodze.
3
4. Uginanie stóp

Celem ćwiczenia jest wzmocnienie delikatnych mięśni stóp, które odpowiadają za ogólną równowagę ciała. Ćwiczenie to wzmocni mięśnie stóp i uchroni je przed urazami.
Aby wykonać ćwiczenie usiądź na podłodze, wyciągnij przed siebie stopy i patrząc na wprost lekko je wyginaj. Następnie wykonaj ruch uginania w przeciwnym kierunku. W każdej pozycji z wygiętymi stopami wytrzymaj około 5 sekund. Całe ćwiczenie powtórz 10 razy.

5. Poruszanie ołówkiem

Ćwiczenie to jest bardzo łatwe w wykonaniu i przyjemne. Rzuć na podłogę ołówek i postaraj się podnieść go za pomocą stóp. Jeśli podniesiesz, utrzymaj go między palcami przez 10 sekund. Potrzebujesz pięciu powtórzeń tego ćwiczenia na każdą stopę.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból pleców jest bardzo powszechny w dzisiejszym świecie. Nie cierpią już na niego tylko osoby starsze, ale również i...
Jak uniknąć bólu pleców w pracy siedzącej?
Ból pleców jest bardzo powszechny w dzisiejszym świecie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt