Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Ocet jabłkowy pomoże na wszystko

Ocet jabłkowy pomoże na wszystko

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jak wiadomo ocet jabłkowy może pomóc w utracie zbędnych kilogramów. Jest też znakomitą przyprawą do sałatek, mięs, czy innych potraw, które z łatwością możemy przygotować w domowym zaciszu. Działanie octu jabłkowego jest możliwe dzięki składnikom, które w nim występują. Chodzi tu głównie o polifenole, beta-karoten, flawonoidy, minerały, witaminy oraz pektyny i oczywiście kwasy: octowy, mlekowy i cytrynowy.
1
Ocet jabłkowy przyspiesza spalanie tłuszczu
Dzięki tym wszystkim składnikom proces odchudzania jest znacznie łatwiejszy, ponieważ ocet jabłkowy przyspiesza spalanie tłuszczu i zwiększa tempo przemiany materii. Dodatkowo, ocet jabłkowy pomaga zapobiegać efektowi jo-jo, którego każdy chciałby na pewno uniknąć. Jednak oprócz korzyści zdrowotnych, ocet jabłkowy może pozytywnie działać również na nasze włosy! Odpowiednio przygotowana mikstura sprawi, że nasze włosy będą odżywione i pełne blasku.
2
Ocet jabłkowy na odchudzanie
Na pewno nie raz słyszałaś, że osoby, które są na diecie przed posiłkiem wypijają szklankę wody. Ma to na celu zapchać żołądek i zapobiegać nie potrzebnemu przejadaniu się. Jeśli jednak dodamy do szklanki wody odrobiny octu jabłkowego, możemy uzyskać jeszcze lepszy efekt! Woda w połączeniu z octem jabłkowym pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi i kontrolować apetyt. Ponadto, dodając ocet jabłkowy do wody pomożemy żołądkowi lepiej trawić żywność. Wystarczy, że dodasz 1-2 łyżeczki octu jabłkowego do szklanki letniej wody i wypijesz przed każdym posiłkiem.
3
Ocet jabłkowy na lśniące włosy
Ocet jabłkowy jest nie tylko pomocny w odchudzaniu, śmiało możemy go również wykorzystać do pielęgnacji włosów. Dowiedziono, że wygładza strukturę włosa i sprawia, że są one jedwabiście gładkie i pełne blasku. Ocet jabłkowy równoważy również pH skóry głowy, dzięki temu - oprócz naprawy struktury włosa - możemy pozbyć się łupieżu.
Jak przygotować płukankę z octu?
Wystarczy tylko kilka składników, które bez problemu znajdziemy w sklepie:
- 8 szklanek wody
- garść suszonego rumianku (lub rozmarynu, jeśli chcesz delikatnie rozjaśnić włosy)
- garść suszonej lawendy
- 3 łyżki octu jabłkowego
4
Sposób przygotowania

Wystarczy tylko 8 szklanek wody wlać do garnuszka, doprowadzić do wrzenia, a następnie zdjąć z ognia. Do garnuszka dodajemy zioła i moczymy je przez 30 minut. Im dłużej zioła będą się moczyć, tym dłużej silniejsze będzie działanie płukanki. Po upływie zalecanego czasu odcedź mieszankę i przelej ją do butelki, teraz dolej ocet jabłkowy i mocno wstrząśnij. Płukanka jest już gotowa i bez przeszkód możesz używać ją na włosy i skórę głowy. Wystarczy, że wmasujesz ją w skórę głowy, a następnie pozostawisz na kilka minut. Teraz możesz śmiało spłukać włosy letnią wodą, jednak jeśli nie przeszkadza Ci delikatny zapach octu, możesz pozostawić włosy bez spłukiwania dla lepszego efektu.
Przeczytaj teraz: 7 zalet octu jabłkowego
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ocet jabłkowy jest zarówno pysznym dodatkiem do sałatek, naturalnym lekiem na wiele dolegliwości oraz wspaniałym...
Jak zrobić ocet jabłkowy?
Ocet jabłkowy jest zarówno pysznym dodatkiem do sałatek, naturalnym lekiem na wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt