Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Ocet jabłkowy pomoże na wszystko

Ocet jabłkowy pomoże na wszystko

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jak wiadomo ocet jabłkowy może pomóc w utracie zbędnych kilogramów. Jest też znakomitą przyprawą do sałatek, mięs, czy innych potraw, które z łatwością możemy przygotować w domowym zaciszu. Działanie octu jabłkowego jest możliwe dzięki składnikom, które w nim występują. Chodzi tu głównie o polifenole, beta-karoten, flawonoidy, minerały, witaminy oraz pektyny i oczywiście kwasy: octowy, mlekowy i cytrynowy.
1
Ocet jabłkowy przyspiesza spalanie tłuszczu
Dzięki tym wszystkim składnikom proces odchudzania jest znacznie łatwiejszy, ponieważ ocet jabłkowy przyspiesza spalanie tłuszczu i zwiększa tempo przemiany materii. Dodatkowo, ocet jabłkowy pomaga zapobiegać efektowi jo-jo, którego każdy chciałby na pewno uniknąć. Jednak oprócz korzyści zdrowotnych, ocet jabłkowy może pozytywnie działać również na nasze włosy! Odpowiednio przygotowana mikstura sprawi, że nasze włosy będą odżywione i pełne blasku.
2
Ocet jabłkowy na odchudzanie
Na pewno nie raz słyszałaś, że osoby, które są na diecie przed posiłkiem wypijają szklankę wody. Ma to na celu zapchać żołądek i zapobiegać nie potrzebnemu przejadaniu się. Jeśli jednak dodamy do szklanki wody odrobiny octu jabłkowego, możemy uzyskać jeszcze lepszy efekt! Woda w połączeniu z octem jabłkowym pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi i kontrolować apetyt. Ponadto, dodając ocet jabłkowy do wody pomożemy żołądkowi lepiej trawić żywność. Wystarczy, że dodasz 1-2 łyżeczki octu jabłkowego do szklanki letniej wody i wypijesz przed każdym posiłkiem.
3
Ocet jabłkowy na lśniące włosy
Ocet jabłkowy jest nie tylko pomocny w odchudzaniu, śmiało możemy go również wykorzystać do pielęgnacji włosów. Dowiedziono, że wygładza strukturę włosa i sprawia, że są one jedwabiście gładkie i pełne blasku. Ocet jabłkowy równoważy również pH skóry głowy, dzięki temu - oprócz naprawy struktury włosa - możemy pozbyć się łupieżu.
Jak przygotować płukankę z octu?
Wystarczy tylko kilka składników, które bez problemu znajdziemy w sklepie:
- 8 szklanek wody
- garść suszonego rumianku (lub rozmarynu, jeśli chcesz delikatnie rozjaśnić włosy)
- garść suszonej lawendy
- 3 łyżki octu jabłkowego
4
Sposób przygotowania

Wystarczy tylko 8 szklanek wody wlać do garnuszka, doprowadzić do wrzenia, a następnie zdjąć z ognia. Do garnuszka dodajemy zioła i moczymy je przez 30 minut. Im dłużej zioła będą się moczyć, tym dłużej silniejsze będzie działanie płukanki. Po upływie zalecanego czasu odcedź mieszankę i przelej ją do butelki, teraz dolej ocet jabłkowy i mocno wstrząśnij. Płukanka jest już gotowa i bez przeszkód możesz używać ją na włosy i skórę głowy. Wystarczy, że wmasujesz ją w skórę głowy, a następnie pozostawisz na kilka minut. Teraz możesz śmiało spłukać włosy letnią wodą, jednak jeśli nie przeszkadza Ci delikatny zapach octu, możesz pozostawić włosy bez spłukiwania dla lepszego efektu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bóle głowy i migreny zdarzają się niezwykle często. Według danych WHO bóle głowy są jedną z 20 najczęstszych...
2 domowe sposoby na ból głowy i migrenę
Bóle głowy i migreny zdarzają się niezwykle często...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt