Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Jak można pogłębić problem z rwą kulszową nawet o tym nie wiedząc?

Jak można pogłębić problem z rwą kulszową nawet o tym nie wiedząc?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
W dzisiejszych czasach wiele osób boryka się z problemem rwy kulszowej. Rwa kulszowa jest schorzeniem zaliczanym do zespołu korzeniowych, powszechnie nazywanych korzonkami. Ból, jaki towarzyszy atakowi, najczęściej obejmuje okolice lędźwi, jednak niekiedy może dokuczać także splot nerwów w okolicy uda lub barku. Na szczęście istnieją pewne sposoby, które mogą skutecznie zapobiegać postępowi choroby i zmniejszyć dolegliwości związane z chorobą. Jednocześnie istnieje wiele niekorzystnych działań, które w rzeczywistości mogą przyczynić się do pogorszenia stanu naszego zdrowia. Oto one:
1
Trzymanie portfela w tylnej kieszeni spodni
Jeśli należysz do osób, które trzymają portfel w tylnej kieszeni spodni, to musisz być ostrożny. Siedząc, portfel wywołuje ucisk, który podrażnia nerw gruszkowaty. Podrażnienie to powoduje ból, które odbija się właśnie na rwie kulszowej.

Wysokie obcasy
Kobiety, które uwielbiają chodzić na wysokich obcasach, powinny wiedzieć, że na własne życzenie mogą doprowadzić do urazu. Nie ważne czy są to buty na koturnie czy na szpilce, wysiłek jaki towarzyszy staraniu utrzymania odpowiedniej postawy jest na tyle duży, że może bez problemu wywołać dolegliwości związane z rwą kulszową.
2
Otyłość
Nie trzeba wiele się zastanawiać, aby stwierdzić, że otyłość jest jedną z przyczyn bólu związanego z rwą kulszową. Dzieje się tak dlatego, że dodatkowy ciężar kładzie dodatkowy nacisk na rwę, która daje nam do zrozumienia, że jest przeciążona. Jeśli więc masz problemy z rwą kulszową i nadwagę, warto zadbać o swoje zdrowie i spróbować odżywiać się zdrowo.

Ciasne ubrania
Innym czynnikiem, który może powodować problemy z rwą kulszową jest ubieranie zbyt ciasnych ubrań. Wiele osób doświadczyło tego, że od zbyt ciasnej bielizny lub zbyt ciasnych dżinsów dostały nagłego ataku rwy kulszowej. Jednym ze sposobów, które pozwolą uniknąć ataku, jest zrezygnowanie z noszenia ciasnej bielizny, a wybranie wygodnych, bawełnianych majtek.
3
Stres
Kolejnym czynnikiem, który może przyczynić się do niespodziewanego ataku rwy kulszowej jest stres. Niektórzy lekarze twierdzą, że przez stres doświadczamy większości urazów, niespodziewanych bóli oraz chorób. Stres niszczy nasz organizm od środka i ma wpływ na wiele czynników, które często są niezależne od nas. Warto więc pozbyć się czynnika, który wywołuje stres i spróbować odnaleźć w sobie spokój. Tylko w taki sposób możemy uniknąć wielu problemów zdrowotnych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt