klawiatura laptopa

Jak wyczyścić klawiaturę laptopa?
MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl

Jeśli używasz laptopa przez dłuższy czas, z pewnością zauważyłeś, że jego klawiatura nie lśni już nowością, a pomiędzy klawiszami zebrał się brud. Szczególnie często zdarza się to wówczas, gdy jesz i piszesz jednocześnie. Klawiatura nie tylko zaczyna wyglądać obrzydliwie, ale zacinające się klawisze sprawiają, że przestaje ona prawidłowo funkcjonować.
Na szczęście czyszczenie klawiatury nie jest zbyt skomplikowane (o ile nie jest ona bardzo mocno zabrudzona). W bardziej ekstremalnych przypadkach może być konieczne usunięcie klawiszy, wymycie ich i założenie z powrotem. Jeśli jednak twoja klawiatura nie jest w stanie naprawdę tragicznym, wystarczające mogą okazać się następujące kroki:
P

* sprężone powietrze (do czyszczenia notebooka)
* tkanina nie pozostawiająca kłaczków
* woda
* alkohol izopropylowy

1
Wyjmij z laptopa płyty CD, DVD czy pendrivy i wyłącz go. Odłącz kabel zasilający i urządzenia peryferyjne.
2
sprężone powietrze
Wdmuchaj dookoła wszystkich klawiszy strumień sprężonego powietrza. Umieść laptopa nad koszem na śmieci i delikatnie przechyl do najpierw na bok, a potem do dołu, żeby wytrzepać resztki okruszków i brudu.
3
Przetrzyj obszar dookoła klawiatury oraz touchpad wilgotną szmatką, która nie strzępi się i nie pozostawia kłaczków. Szmatkę namocz w alkoholu izopropylowym lub w wodzie i przed użyciem dobrze wykręć.
4
Teraz zabierz się do czyszczenia pojedynczych klawiszy. W tym celu użyj tej samej wilgotnej szmatki, którą najpierw wypłucz i wykręć. Każdy klawisz przetrzyj z wierzchu i zdrap szmatką ewentualne zabrudzenia.
5
Poczekaj, aż laptop dobrze wyschnie (jeśli moczyłeś szmatkę w wodzie może to potrwać dobre kilka godzin).Dopiero całkowicie suchy laptop nadaje się do włączenia.

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Martyna
30.10.2019
Ja wolę oddać do serwisu i mieć dokładnie wyczyszczoną klawiaturę, zawsze korzystam z usług.
bystra44
14.12.2012
a ja BIORĘ odkurzacz daje nakładkę okrągłą ze szczoteczką , przejadę delikatnie oczywiście w kilkucentymetrtowej odległości i czyściutka klawawiatura bez kurzu i smieci
klawiszedolaptopa.pl
13.02.2012
W razie uszkodzenia klawiszy w trakcie ściągania polecam stronę klawiszedolaptopa.pl gdzie kupić można pojedyncze sztuki.