Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki pieczenia > 5 błędów, które popełniasz podczas pieczenia ciasta

5 błędów, które popełniasz podczas pieczenia ciasta

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Przyznaj się, ile razy zdarzyło ci się przypalić ciasto lub zepsuć przepis? Miało wyjść pyszne niedzielne ciasto, a skończyło się katastrofą kulinarną. Jak uniknąć typowych błędów związanych z pieczeniem? Poznaj rady i kilka cennych wskazówek doświadczonych cukierników, jak upiec doskonałe ciasto.
1
Temperatura
Nie zwracasz uwagi na temperaturę. Otóż produkty muszą być w odpowiedniej temperaturze, aby ciasto się udało, zwłaszcza jeśli przepis wymaga składników takich jak jaja, masło czy mleko. Na przykład jeśli robisz ciasto francuskie wszystkie składniki powinny być tak zimne jak to możliwe.
Inne ciasta wymagają składników w temperaturze pokojowej. Każdy przepis będzie zawierał wskazówki, jeśli temperatura składnika jest ważna. Twoim zadaniem jest przestrzegać tych wskazówek.
2
Waga
Wydawać by się mogło, że doświadczeni cukiernicy wrzucają składniki do miski ważąc je „na oko”. Otóż nic mylnego. Pieczenie jest sztuką i wymaga idealnie odmierzonych składników. Lepiej nie mierzyć "na oko", jeśli chcemy osiągnąć idealną równowagę składników.

Idziesz na skróty
Pomijanie niektórych punktów w przepisie nie jest wskazane. Jednym z najczęściej pomijanych kroków jest przesiewanie mąki. Cukiernicy radzą, aby nie rezygnować z tej czynności. Przesiewanie mąki jest bardzo ważne, jeśli nie chcemy mieć grudek w cieście.
3
Ustawiasz i zapominasz
Pieczenie byłoby łatwe, gdyby można było wstawić ciasto do piekarnika, pójść zająć się innymi rzeczami i wrócić po 40 minutach po idealnie upieczone ciasto. Cukiernicy podkreślają że bardzo ważne jest przekręcanie ciasta w piekarniku w trakcie pieczenia i pilnowanie, aby równo się piekło. Zastosowanie takiego procesu zapobiegnie spaleniu z jednej strony i niedopieczeniu z drugiej.
4
Zakupy
Cukiernicy podkreślają, że podstawowy błąd w wypiekach zaczyna się już na etapie zakupów. Wybór odpowiednich składników ma decydujące znaczenie. Na przykład mąka pełnoziarnista nie zawiera tak dużo glutenu jak biała mąka, więc zastąpienie jednej tą drugą będzie niemożliwe. Przykłady można mnożyć. Postaraj się kupować takie składniki, jakich wymaga przepis.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Miękkie, soczyste mięso polane aromatycznym sosem – idealne na rodzinny niedzielny obiad albo na kolację w gronie...
Jak zrobić mięso, żeby było miękkie i soczyste?
Miękkie, soczyste mięso polane aromatycznym sosem –...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt