Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > 14 sprytnych sztuczek kulinarnych

14 sprytnych sztuczek kulinarnych

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Nawet najbardziej doświadczeni domowi kucharze niekiedy potrzebują pomocy i często dobry przepis nie wystarczy, by przyrządzić smaczny posiłek. Nie pomogą też dobre składniki. Ważny jest sposób gotowania, pieczenia, grillowania czy smażenia. Dlatego też nauka, jak stać się dobrym kucharzem nigdy się nie kończy. Postanowiliśmy odkryć kilka najlepszych sekretów szefów kuchni, które z pewnością okażą się pomocne każdemu wielbicielowi i każdej wielbicielce gotowania.
1

Nazbyt częste przewracanie mięsa podczas smażenia, czy grillowania sprawia, że traci ono swoją chrupkość i naturalne soki. Pozbawiamy go też w ten sposób smaku i wysuszamy. Cała sztuka polega na tym, by wiedzieć, kiedy przewrócić mięso na drugą stronę. Jednym z prostych sposobów na to, by to sprawdzić, jest lekkie potrząśnięcie patelnią. Jeśli mięso łatwo się przesuwa, czas je przekręcić.

Smażenie na oliwie z oliwek
Smażenie produktów na oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia to duży błąd: w wysokiej temperaturze zaczyna się palić, wpływając niekorzystnie na smak smażonej potrawy i sprawiając, że jest ona mniej zdrowa.
2
Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże
Delikatnie upuść jajko do głębokiej miski z zimną wodą. Świeże zatonie i pozostanie na dnie. Jeśli pływa w wodzie, ma około dwóch - trzech tygodni, ale jest wciąż dobre. Jeżeli jednak jajko pozostaje na powierzchni, jest już zepsute i nie należy go jeść.
Jak sprawić, by mięso miało lepszy smak
Nie powinno się podawać mięsa, które dopiero co zostało przyrządzone. Jeśli damy mu chwilę czasu na „odpoczynek”, będzie miało lepszą konsystencję i smak.
Warstwa ułożona z plasterków cytryny na grillu pod rybą nie tylko zapobiegnie jej przywieraniu, ale także doda jej smaku.
3
Jak sprawić, żeby masło szybko zmiękło
Posypanie ziół szczyptą soli zapobiegnie przywieraniu ich do noża podczas krojenia.
Jeśli potrzebujemy szybko miękkiego masła, ale nie chcemy go roztapiać na ogniu, warto wypróbować następujący sposób: wstawiamy do mikrofalówki szklankę wody i lekko ją podgrzewamy. Następnie wylewamy wodę i stawiamy szklankę nad kawałkiem masła. Po kilku minutach masło pod szklanką zacznie się roztapiać i będzie gotowe do użycia.
Wino po otwarciu zachowuje swoją świeżość jedynie przez kilka dni.
4
Najczęściej popełniany kulinarny błąd
Układanie na patelni zbyt dużej ilości produktów, to prawdopodobnie najczęściej popełniany błąd. Jeśli chcemy pozyskać delikatne, soczyste mięso (a nie suche i twarde), musimy pozostawić na patelni wystarczającą ilość miejsca.

Co zrobić, żeby ser się nie spalił
Jeśli pieczoną w piekarniku potrawę mamy zamiar posypać serem, warto to zrobić dopiero na 5 minut przed wyjęciem potrawy z piekarnika. W przeciwnym razie ser się spali i będzie tak twardy, że trudno go będzie zjeść.
Aby zapobiec przesuwaniu się deski podczas krojenia, warto podłożyć pod nią kuchenną ściereczkę.

Jak zrobić domowy majonez
Ziemniaki powinno się ubijać tylko z dodatkiem ciepłego mleka. Zimne mleko sprawi, że zabarwią się na szaro.
Jeśli potrzebujemy ugotować dużo jajek na twardo, lepiej jest ugotować je w piekarniku, nie w garnku z wodą.
Jeśli potrzebujemy majonezu, a nie chcemy iść po niego do sklepu, wystarczy zmieszać jedno jajko z oliwą z oliwek.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Uznawane są za najlepsze naturalne źródło bioaktywnych składników. Niegdyś miały złą opinię – uważano je za głównego...
Dlaczego jajka są zdrowe?
Uznawane są za najlepsze naturalne źródło bioaktywnych składników. Niegdyś miały...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt