Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > 15 błędów często popełnianych podczas prania

15 błędów często popełnianych podczas prania

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jeśli chcemy, by nasze ubrania były piękne i czyste, najważniejszą rzeczą jest nauczyć się je odpowiednio prać. Oto najczęściej popełniane błędy, które mogą zniszczyć ulubione części garderoby.

Nieodpowiednie sortowanie

Nie wystarczy sortować ubrania według koloru, trzeba także zwrócić uwagę na rodzaj materiału, z którego są wykonane. Na przykład ubrania z polaru powinny być prane oddzielnie, a ponadto nie należy łączyć w praniu ręczników z rzeczami z włókien syntetycznych.
1
Nieprawidłowe wywabianie plam

Jeśli będziemy mocno pocierać plamę, w tkaninie pojawi się w końcu dziura. Najlepszym sposobem jest nałożenie białej szmatki na świeżą plamę. Zostawiamy ją do momentu, aż wsiąknie w nią płyn z plamy.

Zbyt dużo proszku
Stosowanie zbyt dużej ilości proszku do prania. W ten sposób tworzy się bardzo dużo piany, która zbiera brud i osadza się na ubraniach.

Niezapinanie zamków błyskawicznych
Przed włożeniem ubrań do pralki należy zasunąć wszystkie zamki, gdyż mogą poniszczyć inne ubrania.

Zapinanie guzików
Należy zawsze pamiętać o rozpinaniu guzików w koszulach i innych częściach garderoby. W przeciwnym razie guziki mogą się poodrywać.

Stosowanie zbyt dużej ilości wybielacza
Wybielanie sprawia, że tkaniny stają się mniej trwałe i łatwo się drą. Lepszym sposobem na wybielanie ubrań jest gotowanie ich z sokiem z cytryny.
2
Pranie kostiumów kąpielowych w pralce
Kostiumów kąpielowych, strojów sportowych i innych ubrań wykonanych ze spandeksu lub elastanu nie powinno się prać w pralce. Najlepiej jest prać je ręcznie w chłodnej wodzie.

Zatrzymywanie pralki
Niektóre osoby zatrzymują pralkę w trakcie działania sądząc, że kilka cykli włączonych pod rząd może ją uszkodzić. Jest to błędne założenie, gdyż używanie pralki bez przerw zmniejsza zużycie energii – pralka korzysta z ciepła, które zostało wytworzone w poprzednim cyklu.

Pranie poduszek i koców w jednym cyklu
Poduszki z pierza i koce powinno się nastawiać na dwa cykle prania. W pierzu może się zatrzymać piana, a dwa cykle prania powinny wystarczyć na pozbycie się jej.

Pranie ubrań bez uprzedniego sortowania
Jedną z najbardziej uciążliwych czynności jest łączenie ze sobą w pary skarpetek. Zadanie to można sobie ułatwić, nastawiając pranie z samymi skarpetkami.
3
Stosowanie płynu do płukania do ręczników
Substancje chemiczne zawarte w płynach do płukania zmniejszają możliwości absorpcyjne włókien, dlatego lepiej ich nie używać do ręczników.

Przeładowanie pralki
Wkładanie zbyt dużej liczby ubrań do pralki może spowodować jej uszkodzenie.

Nieprawidłowe pranie wiatrówek i kurtek
Jeśli nie chcemy zniszczyć struktury włókien kurtek przeciwdeszczowych, warto do bębna wrzucić trzy piłki tenisowe; pomagają także pozbyć się nadmiaru piany.
4
Stosowanie bardzo drogich proszków i płynów
Wiele detergentów, jakie stosujemy, mają tanie zastępniki, które zwykle znajdują się w każdym gospodarstwie domowym. Dodatek soli do prania sprawi, że kolory ubrań będą żywsze, a kreda pomaga usunąć plamy. Mydło do prania wybiela i usuwa plamy, a sok z cytryny zmiękcza tkaniny i nadaje im piękny zapach.

Brak dbałości o pralkę
W większości modeli szufladkę na proszek można wyjąć, a ponieważ proszek często pozostaje w jej zakamarkach, warto ją wyjmować i myć. Po skończonym praniu nie zamykajmy pralki, aby mogła wyschnąć. Raz do roku nastawiamy pustą pralkę z octem i ustawiamy cykl z wysoką temperaturą. Zabezpieczy to urządzenie przed zepsuciem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ozdobne poduszki wyglądają pięknie, jednak stawiają przed ich właścicielem wyzwanie w kwestii ich czyszczenia. W końcu...
Czyszczenie ozdobnych poduszek
Ozdobne poduszki wyglądają pięknie, jednak stawiają przed ich właścicielem wyzwanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt