Pokarmy, które pozwolą utrzymać młode ciało

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Każdy z nas chce jak najdłużej utrzymać zdrowy wygląd i czuć się młodo. Jednak tryb życia jaki prowadzimy, brak snu, brak ruchu oraz ciągły stres sprawiają, że nasze ciało i skóra przedwcześnie się starzeją. Co zrobić, aby zatrzymać zegar biologiczny? Należy wprowadzić pewne nawyki żywieniowe, które pozwolą utrzymać młody wygląd bez ingerencji chirurgii plastycznej. A oto lista magicznych produktów spożywczych, które pozwolą zachować młodość i zdrowe ciało:
1
Warzywa z rodziny krzyżowych
Rośliny krzyżowe to rodzina, do której należą między innymi warzywa kapustne, warzywa liściaste, rzepakowe oraz rośliny oleiste i przyprawowe. Są to brokuły, brukselka, kapusta, rzodkiewka, rzepak, jarmuż, gorczyca, rukola, rukiew wodna oraz chrzan. Jest to grupa warzyw znana ze swoich właściwości zdrowotnych, możesz je spożywać gotowane, zblanszowane, a najlepiej surowe, bo wtedy zachowujesz zawarte w nich enzymy i substancje odżywcze. Są bogate w karotenoidy, takie jak zeaksantyna, luteina i beta-karoten oraz w inne istotne substancje odżywcze - kwas foliowy, witaminę C, witaminę E, oraz witaminę K i niezbędne sole mineralne, a także w związki zwane glukozynolanami. Warzywa te ponadto wykazują działanie przeciwgrzybicze, przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne, a także chronią organizm przed rakiem, a szczególnie przed rakiem żołądka.

Czerwone wino
Wino im starsze tym lepsze, a spożywanie codziennie jednej lampki czerwonego wina poprawi na pewno stan Twojego zdrowia. Czerwone wino jest najpopularniejszym napojem na świecie, ale posiada również wiele właściwości zdrowotnych i pobudzających. Ten magiczny napój zawiera przeciwutleniacze zdatne do walki z wolnymi rodnikami, które niszczą zdrowe komórki w organizmie. A kieliszek czerwonego wina przed posiłkiem poprawi trawienie i naprawi szkody wyrządzone przez wolne rodniki.
2
Imbir i czosnek
Tylko koneserzy dodają imbir i czosnek w celu urozmaicenia żywności oraz otrzymania wybitnego smaku potrawy. Jednak każdy powinien wprowadzić do swojego jadłospisu czosnek i imbir, nawet jeśli nie lubi ich smaku i zapachu. Od dawna właściwości czosnku i imbiru wykorzystywane są w walce z wirusem grypy i przeziębieniem. Badania wykazały, że czosnek jest doskonałym środkiem w leczeniu nadciśnienia tętniczego, ponieważ rozrzedza krew i zatrzymuje degenerację komórek. Imbir natomiast wypłukuje toksyny z organizmu, i jest również skuteczny w walce ze starzeniem się komórek, gdyż regeneruje uszkodzone komórki.

Pomidory
Pomidory wyśmienicie smakują w każdej formie i co najważniejsze są dostępne przez cały rok. Można je spożywać w różnych postaciach - na surowo, dodawane do sosów, zup, sałatek, bądź w postaci soku. Czerwone soczyste pomidory zawierają likopen, który przeciwdziała utlenianiu się skóry, a tym samym pozwala zachować jej młody wygląd. Pomidory zapobiegają powstawaniu zmarszczek oraz chronią przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.
3
Omega -3
Kwasy omega -3 nie jest to nieznany termin nawet dla tych, którzy nie dbają zbytnio o kondycję swojego ciała. Większość olejów i produktów tłuszczowych zawierają kwasy omega-3, które pomagają zapobiec chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Dzięki odpowiedniej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 unikniesz wielu chorób między innymi choroby serca czy alergii, a także powstrzymasz proces starzenia się. Kwasy omega- 3 stanowią budulec naszych komórek, dlatego dzięki nim błona komórkowa lepiej funkcjonuje, a to usprawnia wszystkie procesy życiowe. Aby zwiększyć poziom kwasów omega-3 w diecie musisz obniżyć spożycie kwasów omega-6 ( obecnych w mięsie oraz w nabiale). Kwasy omega -3 są obecne w rybach (łosoś), olejach roślinnych (olej lniany, olej arachidowy i rzepakowy), migdałach i orzechach włoskich. Nie ma wątpliwości co do korzystnego wpływu kwasów omega-3 na nasze zdrowie, dlatego powinno się dodać łososia do naszej diety. Jeśli nie jesteś miłośnikiem ryb, to możesz zastosować suplement oleju z łososia. Wegetarianie zaś mogą uzyskać dzienną dawkę kwasów omega -3 po zjedzeniu kilku orzechów włoskich. Utrzymanie odpowiedniego poziomu kwasów omega -3 pozwoli również zapobiec zakrzepowemu udarowi mózgu, osteoporozie oraz chorobom stawów.
4
Agrest
Agrest to świetna zdrowa przekąska. Owoc ten posiada szereg zdrowotnych właściwości, a to za sprawą potężnej ilości witaminy C. Wspomaga odporność organizmu, ma działanie przeciwbakteryjne i jest świetnym wyborem dla dbających o urodę - jego składniki wspomagają porost włosów, zdrowie skóry, a także ma właściwości spowalniające starzenie, a to za sprawą witaminy C, która jest skuteczna w walce z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za proces starzenia się. Witamina C w agreście nie zostanie utracona nawet w czasie gotowania, suszenia czy podczas zamrażania. Agrest jest też skuteczny w detoksykacji wątroby, wzmacnia układ odpornościowy oraz daje skórze i włosom zdrowy blask.

Jęczmień i komosa ryżowa
Całe ziarna są uważane za zdrowsze niż przetworzone, gdyż przetworzonej żywności brakuje w większości zdrowych składników odżywczych oraz błonnika. Komosa ryżowa zawiera wiele cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz pełnowartościowe białko, a także wszystkie niezbędne aminokwasy. Znajdziemy w niej wiele cennych witamin i pierwiastków, a także nienasycone kwasy tłuszczowe, które są kolejnym atrybutem komosy. Te zdrowe tłuszcze to między innymi kwasy omega-3. Młody jęczmień posiada wiele składników odżywczych, pomaga zwalczać wiele chorób, wspomaga koncentrację i opóźnia proces starzenia się. Młody jęczmień można porównać do bomby witaminowej gdyż posiada: potas, wapń,magnez, witaminy B, C, żelazo, oraz duże ilości składników mineralnych.
5
Czarna fasola
Czarna fasola, soczewica i groch to produkty bogate w błonnik, który usuwa toksyny z organizmu. Natomiast substancje rakotwórcze znajdujące się w jelitach będą skutecznie eliminowane w czasie spożywania czarnej fasoli najlepiej na śniadanie. Kwas foliowy w czarnej fasoli naprawi uszkodzone komórki i zapobiegnie starzeniu. A zwiększenie użycia fasoli będzie chronić przed poważnymi chorobami, takimi jak rak jelita grubego i prostaty.

Szpinak
Szpinak jest potęgą pod względem posiadania magnezu. Magnez reguluje funkcje nerwowe i mięśniowe oraz podnosi sprawność i poprawia nastrój. Jest doskonałym źródłem naturalnej witaminy C, której organizm potrzebuje do produkcji sebum. Sebum to oleista substancja wytwarzana przez gruczoły łojowe, a działa w organizmie na zasadzie naturalnej odżywki chroniącej skórę przed wysuszaniem.
Te powyższe produkty żywnościowe nie zapobiegną procesowi starzenia, lecz stosowanie ich w odpowiedniej formie pozwoli na utrzymanie młodego wyglądu, ale tylko we współpracy z naturą.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

zakupy
zmęczenie
mózg

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie