Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > 10 doskonałych sposobów na naturalne sprzątanie domu

10 doskonałych sposobów na naturalne sprzątanie domu

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wiele produktów do czyszczenia, detergentów i innych kuchennych akcesoriów wyrządza więcej szkody niż przynosi korzyści. Zupełne pozbycie się środków chemicznych z domu jest niemożliwe, ale ich ilość można ograniczyć. Wybraliśmy kilka wspaniałych sposobów na posprzątanie domu przy użyciu produktów, które zwykle mamy w kuchni.
Płytki łazienkowe

Potrzebne składniki:
- ¼ szklanki wody utlenionej,
- 1 łyżka mydła w płynie,
- ½ szklanki wody

Sposób przyrządzenia:
Mieszamy wszystkie składniki. Aby zmyć brud powierzchniowy, zanurzamy gąbkę w płynie i przecieramy płytki. Następnie spłukujemy je wodą. W przypadku, gdy płytki są mocno zabrudzone, przemywamy je płynem i pozostawiamy na 10 minut. W tym czasie brud się rozpuści i łatwiej będzie go zmyć. Powtarzamy tę czynność, a na koniec spłukujemy wodą. Jeśli chcemy, by nasza łazienka pozostała czysta na dłużej, warto wypróbować następujący sposób: mieszamy wodę z octem w proporcji 1:1, przelewamy do butelki ze spryskiwaczem i spryskujemy uzyskaną mieszanką podłogę dwa razy w tygodniu.
1
Kuchenka gazowa

Potrzebne składniki:
- Patyczki do uszu,
- Stara szczoteczka do zębów,
- Kilka kropli olejku anyżowego.

Sposób wykonania:
Zanurz patyczek do uszu w olejku anyżowym i pocieraj nim tłuste plamy. Do czyszczenia z tłuszczu większych powierzchni używamy szczoteczki do zębów lub zwykłej gąbki. Pamiętajmy przy tym zawsze o założeniu rękawiczek dla ochrony skóry.
2
Filtry do okapów

Potrzebne składniki:
- ½ szklanki sody oczyszczonej,
- ½ szklanka amoniaku

Sposób przyrządzenia:
Gotujemy wodę w dużym garnku. Powoli wsypujemy do niego łyżką sodę oczyszczoną. Wkładamy filtry do gotującej się wody i pozostawiamy w nim na kilka minut. Tłuszcz i brud od razu się rozpuszczają. Jeśli filtry są bardzo brudne, powtarzamy czynność z nową mieszanką wody i sody. Jeśli tłuszcz nadal nie chce zejść, wkładamy filtry do gorącej wody z dodatkiem amoniaku (1/2 szklanki amoniaku na 3,5 l wody). Koniecznie należy przy tym otworzyć okna i założyć maseczkę ochronną.
3
Materac

Potrzebne składniki:
- 235 ml 3% wody utlenionej,
- 3 łyżki sody oczyszczonej,
- Kilka kropli mydła w płynie.

Sposób przyrządzenia:
Mieszankę należy przygotować tuż przed umyciem materaca - będzie wówczas bardziej skuteczna. Mieszamy sodę oczyszczoną i wodę utlenioną w butelce ze spryskiwaczem. Kiedy soda się rozpuści, wlewamy do roztworu mydło w płynie. Wstrząsamy butelką , spryskujemy brudne plamy i pozostawiamy płyn na 5 – 10 minut. Jeśli chcemy, by materac szybciej wysechł, przystawiamy do niego wentylator skierowany w wyczyszczone miejsce. Resztki sody oczyszczonej zbieramy odkurzaczem.
4
Piekarnik

Potrzebne składniki:
- Amoniak
Sposób użycia:
Niewielką ilość amoniaku wlewamy do małej miseczki, a następnie wstawiamy ją do (wyłączonego) piekarnika na noc. Rano myjemy piekarnik - tłuszcz będzie można usunąć z łatwością. Po zastosowaniu amoniaku trzeba będzie dobrze wywietrzyć kuchnię, aby pozbyć się nieprzyjemnego zapachu, który jest jedynym mankamentem tej metody.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bez zastosowania szkodliwych substancji dla ciebie i środowiska, możesz szczycić się czystym piekarnikiem bez...
4 domowe sposoby na czyszczenie piekarnika
Bez zastosowania szkodliwych substancji dla ciebie i środowiska...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt