Korzyści zdrowotne z jedzenia owoców morza

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Ryby i owoce morza to najzdrowsze rodzaje pokarmów. Przysmaki te są bogate w składniki odżywcze, są dobrym źródłem białka, witamin z grupy B, jodu, wapnia, selenu i fluoru. Ryby zwłaszcza morskie zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które zapobiegają miażdżycy, obniżają cholesterol i pomagają w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia tętniczego. Niestety spożywanie owoców morza w naszym kraju wciąż odgrywa zbyt małą rolę. Koniecznie musimy się przekonać do spożywania większych ilości ryb i innych przysmaków, a na pewno przyniesie to nam wiele korzyści. Oto dziesięć przykładów korzyści zdrowotnych z jedzenia owoców morza:
1
Dostarcza niezbędnych składników odżywczych:

Nie ma teorii, które owoce morza najlepiej spożywać, ponieważ wszystkie są bogatym źródłem witamin i minerałów. Zawierają witaminy z grupy B oraz witaminę D. Witaminy B i witaminy B kompleks (B1, B3, B12, biotyna ), które wpływają na wiele różnych funkcji życiowych, między innymi na produkcję energii, metabolizm, koncentrację, a nawet mają wpływ na piękno. Niektóre gatunki ryb, takie jak łosoś, są bogate w witaminę A, która pomaga na poprawę układu odpornościowego i rozrodczego. Inną witaminą potrzebną, którą można znaleźć w owocach morza szczególnie w tłustych rybach, to witamina D. Jest ona potrzebna dla zdrowych kości, wspomaga wchłanianie wapnia i poprawia sprawność systemu immunologicznego oraz rozrost komórek.

Wspomaga zdrowie serca:
Walory zdrowotne ryb są ogromne. Badania podają, że Eskimosi zjadają dużo ryb i tym samym są najmniej narażeni na choroby serca. Owoce morza są ubogie w tłuszcze nasycone, jednak posiadają wysoką zawartość białka, a ich największą korzyścią dla zdrowia jest obfite źródło kwasów omega -3, co jest korzystne w chorobach układu krążenia. Zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, zaburzeń rytmu serca, udaru mózgu czy zawału serca. Wiele osób woli stosować kwasy omega -3 w postaci kapsułek, pomimo, że naukowcy biją na alarm i nakłaniają do spożywania owoców morza.
2
Dobre dla stawów:
Regularne spożywanie owoców morza wpływa na złagodzenie objawów zapalenia stawów. Badania wykazały, że kwasy tłuszczowe omega-3 ułatwiają tkliwość stawów, zmniejszają sztywność poranną u pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Utrzymanie zdrowego wzroku:
Badania podają, że Ci, którzy spożywają kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w owocach morza są mniej narażeni na związane z wiekiem zwyrodnienie plamki żółtej, choroby, która może doprowadzić do utraty wzroku. Spożywanie ryb i skorupiaków pozwoli na utrzymanie ostrości wzroku.

Poprawia wygląd skóry:
Jedzenie owoców morza pomaga zachować wilgotność skóry, oraz nadaje jej naturalny blask. Kwasy tłuszczowe omega -3 zawarte w rybach chronią skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV. A ostatnie badania wykazały, że olej rybny może przyczynić się do zmniejszenia częstotliwości występowania trądziku.
3
Zwiększa sprawność umysłu:
Kwasy tłuszczowe omega -3, zawarte w owocach morza obniżają ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera. Kwasy tłuszczowe są niezbędnym budulcem tkanki mózgowej i nerwowej (mózg składa się w 60% z tłuszczu) oraz są związane z naprawą zwyrodniałych komórek jak też pozwalają utrzymać poziom dobrego cholesterolu. Badania wykazały również, że wystarczające spożycie DHA (kwas dokozaheksaenowy ) i EPA (kwas eikozapentaenowy), które można znaleźć w kwasach tłuszczowych omega -3 będą pilotować prawidłowy rozwój mózgu u dzieci i niemowląt. Inne zaś badania podają, że długotrwałe spożywanie kwasów tłuszczowych omega -3 może zwiększyć funkcje poznawcze u starzejących się kobiet.

Wspiera walkę z depresją:
Najnowsze badania wykazały związek pomiędzy spożywaniem kwasów tłuszczowych omega -3, a depresją. Okazuje się, że spożywanie kwasów tłuszczowych omega -3 może nie tylko zmniejszyć ryzyko wystąpienia depresji, ale jest skuteczne w jej leczeniu. Spożywanie większej ilości owoców morza pozwala nam mieć bardziej pozytywne nastawienie do życia.
Korzyści dla kobiet w ciąży:
Badania wskazują, że spożywanie większych ilości ryb ma korzystny wpływ na kobiety w ciąży, ponieważ poprawia wzrost i rozwój płodu. Zapobiega również przedwczesnym porodom i jest niezbędne w rozwoju centralnego układu nerwowego u nienarodzonych jeszcze dzieci.

Poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego:
Zwiększone spożycie omega-3 może zmniejszyć objawy astmy i niektórych alergii. Selen jest silnym antyoksydantem w owocach morza, który poprawia układ odpornościowy.

Wiele wyborów:
Istnieje wiele rodzajów owoców morza do wyboru. Jest jednak wiele osób, które mając możliwości, nie spożywa owoców morza, choćby ze względu na zapach i smak. Okazuje się, że istnieje wiele różnych sposobów na przygotowanie zdrowego posiłku, a nawet na pozbycie się rybiego zapachu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Małże w białym winie z warzywami
jedzenie kawioru
spaghetti z krewetkami i sosem marinara

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie