Basen w ciąży

Jak bezpiecznie korzystać z basenu będąc w ciąży?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Chciałabyś, choć przez chwilę poczuć się lekka i zwinna? Jest na to sposób, musisz odwiedzić pływalnię! Pływanie nie tylko wzmocni Twoje mięśnie, ale także poprawi kondycje układu krwionośnego i zrelaksuje Twoje ciało.
P

* Dostęp do pływalni,
* Wygodny strój kąpielowy,
* Gogle,
* Deska do pływania (zazwyczaj dostępna bezpłatnie na basenie).

1
Porozmawiaj o swoich planach korzystania z pływalni ze swoim lekarzem prowadzącym. Pływanie jest jednym z najbezpieczniejszych ćwiczeń dla ciężarnej kobiety. Istnieje bardzo małe ryzyko kontuzji. Większość kobiet pływa bez problemu nawet do ostatniego miesiąca ciąży.
2
Dzienna porcja pływania powinna trwać od 30 – 60 minut. Pływanie jest doskonałym ćwiczeniem samo w sobie, ale może być też częścią planu ćwiczeń w połączeniu np. z bieganiem. Gdy czujesz przypływ dużej energii to pobiegaj, ale w miarę większego zaawansowania ciąży na pływalni powinnaś spędzać coraz więcej czasu.
3
Kup sobie wygodny strój do pływania. W Twoim stanie najważniejsza jest wygoda. W sklepach z odzieżą ciążową, możesz powinnaś znaleźć odpowiedni strój. Jeżeli nie chcesz inwestować w strój kąpielowy dla ciężarnych, pamiętaj, że gdy brzuszek się powiększy, zwykły strój nie może Cię uciskać!
4
Pływaj klasycznym stylem. Skupia się on głównie na klatce piersiowej i plecach, czyli miejscach, w których musisz wzmocnić mięśnie. Jeżeli jesteś zmęczona wynurzaniem głowy po powietrze, użyj rurki do nurkowania.
5
Przekręć się na plecy i spróbuj pływać na plecach. Woda będzie Cię utrzymywać, i pozwoli Ci się zrelaksować.
6
Jeżeli czujesz zmęczenie, spróbuj wykorzystać deskę do pływania. Złap się deski i rozluźnij ramiona, podczas gdy nogi będą pracować, (jeżeli płynąć w tej pozycji czujesz ból w kręgosłupie, spróbuj trzymać deskę przed sobą w wyprostowanych rękach).
7
Innym urozmaiceniem i formą odpoczynku pomiędzy kolejnymi długościami basenu mogą być dodatkowe ćwiczenia w wodzie. Stań przy brzegu basenu, podnoś nogi do góry, albo kręć rękoma w nadgarstkach. Wykorzystaj naturalne właściwości wody, czyli siłę oporu. Chodząc wzdłuż brzegu basenu, będzie masować Twoje ciało i sprawi, że każdy ruch będzie ćwiczeniem.
8
Możesz spróbować aerobiku w wodzie, w niektórych pływalniach są już zorganizowane grupy, ćwiczące pod okiem instruktora.
?

Wskazówki
* Jeżeli nie ćwiczyłaś przed ciążą, pływanie zaczynaj pomału, spokojnie. Jeżeli brakuje Ci tchu, rób przerwy, aby wyrównać oddech.
* Pamiętaj o piciu wody podczas pływania, organizm ciężarnej łatwo może się przegrzać lub odwodnić.
* Zawsze wszelkie decyzje i obawy konsultuj z lekarzem prowadzącym.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

rybka28
30.01.2015
w pierwszym trymestrze ciazy lepiej unikac aktywnosci fizycznej, zeby przypadkiem tego nie zalowac... ale jak juz dotrwamy do drugiego trymestru, to cwiczenia sa jak najbardziej wskazane:) a basen jest swietnym rozwiazaniem! trzeba tylko minimalizowac ryzyko infekcji intymnych dbajac o higiene miejsc intymnych i wlasciwy stan flory bakteryjnej pochwy, co mozna osiagnac aplikujac sobie probiotyki ginekologiczne lactovaginal, ktore dostarczaja mnostwa zywych szczepow bakterii lactobacillus, wtedy korzystnie z basenu jest bezpieczne:)
Matronacienia
04.09.2010
Na niektórych basenach są specjalne zajęcia dla kobiet w ciąży.